Odlomak

Odnosi s javnošću kao etički osetljivo područje

Uvod
Odnosi s javnošću kao etički osetljivo područje
Termin “odnosi s javnošću” odnosi se na upravljanje odnosima između jedne organizacije i
javnosti. Suština odnosa s javnošću možese opisati sa nekoliko ključnih kategorija kao što su:
“ugled, percepcija, kredibilitet, poverenje, sloga i obostrano razmevanje”.1
Odnosi s javnošću nisu
bitni samo za industrijska preduzeća, već i za:
• uslužne organizacije
• trgovinske organizacije
• komunalna preduzeća
• zdravstvene organizacije
• socijalne ustanove
• humanitarne, kulturne i sportske organizacije
• obrazovne ustanove i
• organe državne uprave i administracije.2
Odnosi s javnošću su onterdisciplinarna oblast koja je ostvarila vidan razvoj tokom
poslednjih četrdesetak godina. Ovom razvoju odnosa s javnošću doprineli su:
1) bolje razumevanje uloge odnosa s javnošću
2) povećanje troškova oglašavanja
3) prepoznavanje moći i vrednosti odnosa s javnošću u marketinškim krugovima.
Razvojem elektronskih medija, ( u prvom redu televizije i Interneta) i njihov značaj za
oblikovanje javnog mnenja, predstavljaju prelomne momente u razvoju strategije odnosa s
javnošću. Proces reformi i usaglašavanje nacionalnog zakonodavstva sa pravnim sistemom
Evropske unije dodatno zahteva ažuran i strateško usmeren pristup javnosti bilo korišćenjem
masovnih medija, bilo korišćenjem direktne komunikacije.3

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari