Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 25. novembar 2015. Prijavi dokument
Uvod
Turistička destinacija je fizički prostor u kom turista ostvari najmanje jedno noćenje.
Destinacije postoje na više nivoa:
• Kontinent (Australija)
• Region (Kosta Brava)
• Ostrvo (Bali)
• Selo, grad, tematski park (Diznilend)
WTO , koja za statističke svrhe definiše destinaciju kao značajno mjesto posjećeno tokom putovanja, razlikuje:
• udaljenu destinaciju – najudaljenije mjesto u odnosu na domicil
• glavnu destinaciju – mjesto gdje je provedeno najviše vremena
• motivirajuću destinaciju – mjesto koje posjetilac smatra primarnim ciljem posjete
U ovom radu pisano je o organizaciji turizma destinacije.
Prvo ćemo se upoznati sa viđenjem turističke ogranizacije destinacije kao turističkog resursa, samom strukturom turističke destinacije, kao i malo detaljnije sa pojmom destinacije.
U nastavku će biti riječi o strukturi turističke organizacije Hrvatske, o njenim lokalnim, regionalnim i nacionalnim turističkim organizacijama i njhovim zadacima.
Takođe će biti riječi o samom oblikovanju turističke organizacije destinacije, i modelima upravnjanja.
Turistička organizacija destinacije kao turistički resurs
Turistički resursi zajednički je naziv za potencijalne i realne turističke atrakcije, za turističku infrastrukturu i suprastrukturu , za turističke agencije, turističku organizovanost destinacije, turisičke kadrove i slično.
Detaljnija analiza turističkih resursa pokazuje da se mogu podijeliti u tri grupe:
• Temeljni turisički resursi
• Ostali direktni turistički resursi
• Indirektni turistički resursi
Temeljnim turističkim resursima nazivaju se turističke atraktivnosti i atrakcije. To su komplementarni termini koji zajedno označavaju turističke privlačnosti: atraktivnosti su one koje još nisu dostupne turistima, a atrakcije su one koje su već dostupne turistima.
Ostali direktni turistički resursi su:
turističke građevine
turistički uređaji
turističke agencije
turističke informacije i propagandni materijali
turistički kadrovi
turistička edukacija lokalnog stanovništva
turistička ogranizovanost destinacije
sistem turističkog informisanja
Pod indirektnim turističkim resursima podrazumijevaju se:
komunalna infrastruktura i sadržaj društvenog standarda
geografski položaj
prometna povezanost
dobra prostorna povezanost
lijepo oblikovane zgrade, ulice, trgovi, vrtovi, gradski parkovi i sl.
politička stabilnost
Iz navedene podjele turističkih resursa jasno proizilazi mnoštvo različitih elemenata i podsistema kao nosioca turističke ponude u destinaciji. Ipak, neophodno je odrediti granice unutar kojih treba posmatrati elemante ponude, odnosno institucije u okviru kojih se vrše određene funkcije u oragnizaciji kao sistemu.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.