Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 04. april 2016. Prijavi dokument
Uvod
U teoriji ne postoji jedna opšteprihvaćena definicija kojom može da se objasni suština planiranja, dok autori u iskazivanju svojih stavova o planiranju polaze od različitih aspekata i gledanja.
Savremeni teoretičari su prilično podeljeni u definicijama (neke su apstraktne, a neke pragmatične), shvatanju i vrednovanju planiranja. Zajedničko u svim definicijama je shvatanje da je planiranje: formalni proces, da se planiranjem utvrđuju ciljevi i da se planiranjem vrši izbor strategije za ostvarenje tih ciljeva,
Stoga se planiranjem obezbeđuje da preduzeće zna:
– zašto egzistira i šta je njegovo područje delovanja,
– šta su njegove dobre i loše strane,
– koji izazovi su prisutni u okruženju,
– da uspostavi i identifikuje određene standarde performansi,da ima pravila ponašanja koje će slediti zaposleni u cilju izvršavanja zadataka preduzeća.
Planiranje je razuman proces koje podrazumeva čovekov racionalan odnos prema postizanju unapred postavljenih ciljeva. To je mentalna, intelektualna aktivnost logičkog i konstruktivnog razmišljanja, određivanja ciljeva za određeni vremenski period i način za postizanje tih ciljeva.
Planiranje je deo menadžerske aktivnosti koja prethodi svim ostalim funkcijama menadžmenta. Menadžment je nosilac odlučivanja u organizaciji, planiranje je menadžment proces odlučivanja: šta raditi, ko će raditi i kako će se raditi. Menadžment utvrđuje misiju, ciljeve i akcije za njihovo ostvarivanje.
Planiranje je proces odlučivanja koji počinje sa ciljem, definisanom strategijom, politikom, i detaljnim planom za njihovu realizaciju, nastavlja se procesom uspostavljana organizacije za ostvarivanje odluka i, na kraju, ocenom uspešnosti.
Planiranjem menadžment započinje svoje aktivnosti: kreira viziju, definiše misiju i postavlja ciljeve, bira efikasnu strategiju i donosi planove za akcije.
Vizija predstavlja željenu moguću idealnu sliku organizacije u budućnosti. Ona mora biti: inspirativna, moguća, fokusirana, fleksibilna, pogodna za komunikaciju.
Misija definiše područje poslovanja i delovanja u narednim godinama. Glavno određenje misije vezuje se za viđenje bazičnog razloga postojanja organizacije, tj. svrhe njegovog osnivanja, uloge i poslovanja.
Ciljevi predstavljaju konkretizaciju misije i vizije organizacije u postojećim i planiranim uslovima eksternog okruženja i interne sredine.
Ciljevi se najčešće definišu na sledeći način:
– Cilj je željeno stanje koje organizacija treba da dostigne;
– Cilj je željeno stanje i posledica aktivnosti koje treba da se obave;
– Cilj je predstava o rezultatima koje organizacij želi da postigne.
Plan je krajnji proizvod procesa poslovnog planiranja. U njemu se konkretizuju postavljeni ciljevi preko kvalitativno i kvantitativno postavljenih zadataka koji treba da se izvrše u određenom vremenskom intervalu.
Proces planiranja
Proces planiranja je prva funkcija menadžmenta, što znači da menadžment kao proces započinje sa tom funkcijom.
Veliki značaj u teoriji i praksi se pridaje ovoj funkciji, jer je planiranje osnov za sve ostale aktivnosti zbog toga što se:
– planiranjem definiše pravac delovanja,
– smanjuje se neizvesnost i rizik,
– minimiziraju se neracioanalnosti i sporedne aktivnosti,
– ustanovljavaju se standardi kontrole,
– olakšava se koordinacija,
– olakšava se reagovanje na promene i izazove konkurencije,doprinosi se boljem zadovoljavanju potrošača.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.