Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Aleksa1389 17. april 2015. Prijavi dokument
UVOD
Posao podrazumijeva više sličnih i povezanih zadataka, dužnosti i odgovornosti.
Analiza posla je aktivnost kojom se menadžeri moraju konstantno baviti. Značaj analize posla proizilazi iz činjenice da je savremeno poslovanje nezamislivo bez stalnog mijenjanja i prilagođavanja organizacije, poslova i uslova za njihovo obavljanje.
Najkraće rečeno, analizom posla utvrđuje se šta, u kojoj mjeri i u kom pogledu treba mijenjati, odnosno prilagođavati.
Analiza posla može se definisati kao proces stalnog i organizovanog prikupljanja, sređivanja i analiziranja podataka i informacija o poslovima, potrebnim znanjima i sposobnostima, odgovornostima i drugim zahtjevima za njihovo obavljanje.
3
1. Aktivnosti u oblasti upravljanja ljudskim resursima
Aktivnosti u oblasti upravljanja ljudskim resursima su veoma različite i mogu se razvrstati na više načina. Pojedini autori grupišu ih tako što ih svode na:
– zapošljavanje;
– razvoj ljudskih resursa i
– zaštitu zaposlenih.
Pod zapošljavanjem se podrazumijevaju aktivnosti koje se odnose na analizu posla, planiranje ljudskih resursa, regrutovanje i selekciju; pod razvojem ljudskih resursa – aktivnosti koje proizilaze iz ocjenjivanja radne uspješnosti, obuke, usavršavanja, nagrađivanja i upravljanja karijerom; a pod zaštitom zaposlenih – aktivnosti koje se vezuju za zaštitu zdravlja i bezbjednosti na radu, kolektivno pregovaranje odnosa između poslodavaca i zaposlenih.
Na drugoj strani, ima autora koji navedene aktivnosti razvrstavaju na drugačiji način. Pri tome ih najčešće posmatraju kao aktivnosti koje se odvijaju u oblasti: zapošljavanje; razvoja zaposlenih; nagrađivanja i motivisanja zaposlenih; socijalnog partnerstva i zdravlja i bezbjednosti na radu. Aktivnostima u oblasti zapošljavanja obuhvataju se analiza posla, planiranje ljudskih resursa, regrutovanje i selekcija; u oblasti razvoja zaposlenih – obuka i usavršavanje zaposlenih, ocjenjivanje performansi zaposlenih i upravljanje karijerom; u oblasti nagrađivanja i motivisanja zaposlenih – strategije njihovog nagrađivanja i motivisanja; u oblasti socijalnog partnerstva – kolektivno pregovaranje, uređivanje odnosa između poslodavaca i zaposlenih i rješavanje kolektivnih radnih sporova i u oblasti zdravlja i bezbjednosti zaposlenih – aktivnosti namijenjene zaštiti zdravlja i bezbjednosti na radu. I pored svega, aktivnosti u oblasti upravljanja ljudskim resursima najčešće se grupišu, odnosno razvrstavaju tako što se sprovode na desetak osnovnih aktivnosti. Takvim aktivnostima smatraju se:
– analiza posla,
– planiranje ljudskih resursa,
– regrutovanje ljudskih resursa,
– selekcija ljudskih resursa,
– socijalizacija i orijentacija zaposlenih,
– trening i obrazovanje zaposlenih,
– ocjenjivanje performansi zaposlenih,
– nagrađivanje i motivisanje zaposlenih,
– zdravlje i bezbjednost zaposlenih,
– upravljanje karijerom, degradacija i otpuštanje zaposlenih.
4
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.