Odlomak

Studija slučaja stovarišta Golija

1. UVOD

Za uspešno poslovanje peduzeća kao i za njegovu sposobnost i brzinu prilagođavanja nije dovoljno sprovesti strategijsku analizu i odrediti ciljeve poslovanja, nego je neophodno utvrditi i način akcije za ostvarivanje ciljeva, tj. strategiju. Menadžeri su od nedavno počeli da povezuju poslovanje i strategiju. Strategijsko planiranje i implementacija tih planova predstavlja poseban proces menadžmenta – strategijski menadžment.

Strategija je planska odluka o osnovnim načinima ostvarivanja ciljeva poslovanja. Planska funkcija predstavlja polaznu aktivnost menadžmenta. Planiranjem se određuju ciljevi organizacije i način njihovog ostvarivanja,odnosno utvrđuju se strategije za ostvarivanje ovih ciljeva. Planiranje obavljaju menadžeri na svim nivoima u organizaciji. Da bi se to postiglo,menadžeri moraju da koriste različite pristupe,principe i metode.Sa druge strane dinamizam i kompleksnost savremenog okruženja neposredno utiču na načine njihovog korišćenja. Kroz planove menadžeri iznose šta bi trebalo da se uradi da bi organizacija bila uspešna. Planske pretpostavke,koje su rezultat aktivnosti predviđanja,ne donose se samo na očekivanju važnih promena u ekonomskom i tehnološkom okruženju,već i u političkom, pravnom i sociokulturnom okruženju. Svako od ovih predviđanja može da pruži informacije o vrstama mogućih budućih razvoja događaja. Faktori oruženja direktno i indirektno opredeljuju poslovni uspeh preduzeća.

Strategijsko planiranje je od presudnog značaja za zdravlje i rast preduzeća. Pod strategijskim planiranjem se podrazumeva sistemski napor preduzeća da uspostavi ciljeve i strategije i da razvije detaljne planove za ostvarenje strategija,da bi se realizovali ciljevi i svrha postojanja preduzeća.Strategijsko planiranje je proces koji uključuje ispitivanje okruženja-tržišnih uslova,potreba potrošača,konkurentnih snaga i slabosti,društveno-političkih,pravnih i ekonomskih uslova, tehnološkog razvoja i raspoloživosti resursima.Strategijsko planiranje ima zadatak da za datu misiju odredi pravac i tržišne akcije. Značajan deo procesa menadžmenta, koji nalazi svoje istaknuto mesto u svim njegovim funkcijama, a naročito u planiranju, pedstavlja donošenje odluka.

Odlučivanje često predstavlja suštinsku aktivnost menadžera. Donošenje odluka predstavlja uočavanje i izbor pravog puta delovanja da bi se rešio određeni problem ili iskoristila prilika. Menadžeri su odgovorni ne samo za donošenje odluka već i za njihove posledice. Razvoj preduzeća direktno zavisi od ispravnosti donetih odluka i efikasnosti njihovog sprovođenja. Sami procesi planiranja i odlučivanja,na strategijskom nivou,kao i donosioci odluka,menadžeri,izloženi su različitim uticajima koji mogu dovesti do preomene tokova samih procesa ili u krajnjoj liniji i do promene same odluke odnosno izbora alternative. U radu će detaljnije biti obrađeni procesi strategijskog menadžmenta, i odlučivanja, i analiza na osnovu metoda

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari