Odlomak

UVOD

Viljuškar ( forklift, engl , lift kamion) je transportna mašina koja se koristi za istovar, utovar i prevoz tereta do svoje propisane nazivne vrednosti. Viljuškari su pretovarna sredstva sa prekidnim ciklusom rada namenjena transport unutar fabričkih hala i skladišta, kao i transportu na kraćim rastojanjima u krugu preduzeća. Služe za transport većih komadnih tereta, manjih komadnih tereta na paletama i rasutog tereta u sanducima ili korpama. Osnovno obeležje je uređaj u obliku rama za podizanje, odnosno slaganje tereta po visini. Duž rama za podizanje i spuštanje tereta kreće se zahvatni uređaj u obliku viljuške po kojoj je viljuškar i dobio ime.

Viljuškar slagač je najrazvijeniji oblik vozila za rukovanje teretom. Viljuškari su najiskorišćeniji onda, kada podižu terete i prevoze ih na što manjoj razdaljini.Osnovno obeleže je uređaj u obliku rama za podizanje, odnosno slaganje tereta po visini. Duž rama za podizanje i spuštanje tereta kreće se zahvatni uređaj u obliku viljuške po kojoj jeviljuškar i dobio ime. Takav način rada viljuškara zahteva česta ubrzavanja i kočenja vozila, kao i stalno menjanje smera vožnje.

Za obavljanje takvog radnog postupka vozač viljuškara na motorni pogon mora stalno da pritiska i otpušta kvačilo, koči i ubrzava odnosno da kontroliše dovod goriva. Zato sustručnjaci u oblasti logistike i mašinstva za rasterećenje vozila i vozača viljuškara razvilidruge vrste pogona. To su hidrodinamički ili hidrostatički pogoni.

Cilj ovog seminarskog rada je da prikaže osnovne funkcionalne jedinice viljuškara, njihove karakteristike i načine klasifikacije viljuškara.U seminarskom radu, takođe, analizirana je namena i karakteristike viljuškara, kao i delovi i način sprovođenja održavanja a sve u cilju upoznanja sa osnovama koje se odnose na njihov značaj u unutrašnjem transportu i skladištenju.

Unutrašnji transport je ukupno kretanje materijalnih inputa u toku procesa proizvodnje, odnosno transporta mase i energije od ulaznog skladišta materijala i energetskog izvora do završne faze obrade proizvoda i njihovog dopremanja u završno skladište. Upravljanje unutrašnjim transportom omogućuje kontinuitet proizvodnje, čime se doprinosi ostvarivaju planirane produktivnosti rada. Upravljanje unutrašnjim transportom sprovodi se na osnovu posebnog plana transporta, koji se zasniva na operativnom planu proizvodnje. Planom transporta, kao instrumentom upravljanja kontinuitetom tehnološkog procesa ili postupka, omogućuje se efikasnije izvršenje plana proizvodnje. Za obavljanje unutrašnjeg transporta koriste se odgovarajuća tehnička sredstva, zavisno od tehnologije koja se primenjuje u izradi proizvoda, kao i od vida organizacione proizvodnje.
Sredstva unutrašnjeg transporta mogu se grupisati po obliku, čime se određuje i način njihove primene.

Pod unutrašnjim transportom podrazumevaju se sve delatnosti u okviru preduzeća a koje su u vezi sa:

• transportom i premeštanjem sirovina,
• pomoćnog materijala,
• poluproizvoda,
• proizvoda i
• otpadaka.

Zadatak unutrašnjeg transporta je da u okviru proizvodnog ili prometnog preduzeća, omogući odvijanje tehnološkog procesa.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari