Konstrukcija helikoptera
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Objavio wakica 28. januar 2015. Prijavi dokument
ASINHRONI MOTORI
Od Teslinog pronalaska pre više od 120 godina, pa sve do danas asinhroni motor je najvažniji
pogonski motor u industriji i drugim primenama u pogonima konstantne brzine. Osnovni uzroci tome su
njihova sigurnost u pogonu, jednostavnost konstrukcije kao i pristupačna cena. Međutim, sa razvojem
energetske elektronike poslednjih decenija, pre svega invertora sa poluprovodničkim prekidačima,
tiristorima i snažnim tranzistorima, ovaj motor jednostavne konstrukcije počinje da osvaja i polja gde su
suvereno dominirali motori za jednosmernu struju – pogone sa promenljivom brzinom. Šta više,
uvođenjem mikrokompjutera poslednjih godina u regulacioni deo pogona, kojim se omogućava da se uz
nevelike dodatne troškove postigne izvođenje i veoma složenih algoritama upravljanja, pogoni sa
asinhronim motorima, kao uostalom i sinhronim motorima raznih vrsta, postaju konkurentni pogonima za
jednosmernu struju čak i u pogledu dinamičkog odziva.
PRINCIP RADA ASINHRONOG MOTORA
Pre nego što objasnimo princip rada asinhronog motora razmotrimo proces dobijanja obrtnog magnetnog
polja u asinhronim motorima sa trofaznim namotom statora spojednim u zvezdu (Sl. 4.1.1). Sa slike
vidimo da je svaki namot predstavljen u obliku jednog provodnika a jedan u odnosu na drugi su prostorno
pomereni za 2π/3. Iz izvora napajanja namotima statora se dovodi trofazni sistem napona pod čijim
dejstvom kroz nammote protiče trofazni sistem struja koje su međusobno vremenski pomerene za T/3,
odnosno:
Objavio Lulllea 19. februar 2024.
Objavio jovanlukovic1999 16. januar 2024.
Objavio AdamUb 27. decembar 2023.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.