Aktivna i pasivna bezbednost vozila u sistemu bezbednosti saobraćaja
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje, Pedagogija
Objavio milan96 03. novembar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Ubrzani naučno-tehnološki razvoj sa sobom je doneo i nadalje donosi različite promene, koje se reflektuju kroz sve sfere i oblasti života i rada ljudi. Društvo u kome živimo odlikuje “doba učenja” koje podrazumeva kako prihvatanje i diseminaciju promena i inovacija, tako i iniciranje istih.
U svemu tome, u oblasti obrazovanja, veliki značaj ima menadžment u obrazovanju, odnosno, oblast liderstva. Naime, od nastavnika, pedagoga, direktora se više ne očekuje samo obavljanje primarnih poslova u vezi sa nastavom i učenjem, već i učestvovanje u izgradnji, u razvijanju i menjanju škole, kao pedagoške ustanove, čiji cilj je sem prenošenja znanja i umenja i izgradnja ličnosti samog učenika. Upravo zbog svega toga, liderstvo ima veoma veliki značaj.
Od lidera se očekuje osluškivanje potreba škole, kako bi se u skladu sa time delovalo ka osavremenjavanju rada same škole i podizanju tog rada na kvalitativno viši nivo.
Od zaposlenih u obrazovanju se očekuje spremnost i želja za stručnim i profesionalnim usaršavanjem, pomoću kog će kompetentno i spremno izvršavati svoje profesionalne uloge u školi 21-vog veka što će ih takođe činiti sigurnijim i osposobljenijim u ulozi lidera savremene škole.
Mnogobrojni autori su istakli da pravi lideri koji postupaju na adekvatan način mogu izdvojiti i promovisati svoju školu na najbolji način i time privući učenike koji će se pritom odlučiti baš za tu školu.
U okviru ovog istraživanja, bavićemo se analiziranjem načina na koji zaposleni u obrazovanju opažaju liderske uloge, njihovu ulogu i značaj u njihovom profesionalnom radu i u oblasti obrazovanja, uopšteno.
Naime, liderstvo je u uslovima intenzivnih društvenih promena i stalne ekspanzije znanja percipirano kao značajno i neophodno, ali mi ovim istraživanjem želimo da sagledamo da li se zaposleni u obrazovanju slažu sa tim i da na osnovu toga imamo uvid u specifičnosti njihovih stavova.
Da bi škola postajala efikasnija i produktivnija u svom radu, i da bi usput pratila društveni razvoj i podsticala druge društvene promene, potrebno je da zaposleni u obrazovanju (direktori, pedagozi, nastavnici) na pravi način predstavljaju i “promovišu” svoju školu, odnosno, da budu lideri koji će činiti temelje škole. U situacijama kada mogu odlučivati u nekim segmentima svog rada, odnosno, kada odgovorno i spremno mogu prihvatiti liderske uloge, oni mogu na adekvatan način prisupiti sagledavanju i ispunjavanju svojih potreba, kao nastavnika, pedagoga i direktora, kako bi svoj rad učinili produktivnijim, a istovremeno rad škole učinili efikasnijim. Tradicionalna organizacija škole, sa primenom centralizovanog oblika upravljanja, odnosno, upravljanja u okviru kog se kao lider vidi isključivo direktor ili njegov zamenik više ne obezbeđuje kvalitet i ne odgovara potrebama savremenog društva. Umesto navedenog koncepta, potrebno je usmeravati školu i obrazovanje ka participativnom liderstvu u okviru kog će se u ulozi lidera naći i ostali zaposleni (nastavnici, pedagozi).
U okviru našeg projekta, najpre ćemo u teorijskom delu obraditi suštinske elemente liderstva, i ukazati na to zašto je liderstvo uslov i neophodnost savremene škole. U okviru metodološkog dela, obrazložićemo metodološke postavke istraživanja, u skladu sa prirodom istog, da bismo na kraju, u trećem delu istraživanja izneli dobijene rezultate uz lične osvrte i komentare u diskusiji. Na kraju, daćemo ukratno prikaz izvršenog istraživanja, na osnovu kog ćemo izneti zaključke do kojih smo došli, obrazložiti naše polazne hipoteze, ali i izneti implikacije istraživanja.
Mišljenja zaposlenih u obrazovanju o liderskim ulogama je potrebno sagledati, jer ćemo pored empirijskih podataka koje dobijemo, na osnovu istih imati sliku realnosti školske prakse u okviru koje ćemo jasno videti da li zaposleni u obrazovanju žele da preuzmu odgovornosti koje liderstvo za sobom nosi, obaveze, ali da isto tako kao lideri utiču na poboljšanje svoje svog rada i rada vaspitno-obrazovne ustanove. Međutim, želimo da utvrdimo i da li zaposleni u obrazovanju (pedagozi i nastavnici) imaju mogućnosti da budu u ulozi lidera, s obzirom na to da se u ulozi lidera najčešće nalazi direktor škole. Ukoliko dobijemo negativne rezultate, to će istovremeno odgovornim licima iz sfere obrazovanja biti signal na osnovu kog će moći na vreme da reaguju u cilju ukazivanja na značaj i neophodnost liderstva u obrazovanju i preuzimanja liderskih uloga od strane zaposlenih.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.