Odlomak

Danas u eri primene interneta i elektronskih izvora znanja neminovne su promene u metodama i oblicima nastavnog rada. Stali razvoj i inovacije u oblasti informacione tehnologije uslovljava optimizaciju organizacije obrazovnog sistema.Jedna od osnovnih karakteristika obrazovanja na daljinu je razdvojenost učenika i nastavnika. U tradicionalnoj nastavi dominira frontalni oblik rada sa izraženom predavačkom funkcijom nastavnika, što ne ostavlja dovoljno prostora za druge vidove komunikacija na relacijama nastavnik – učenik i ne ostavlja dovoljno vremena za samostalne aktivnosti učenika što bi pomoglo kvalitetnijem savladavanju gradiva. Nastava je često samo formalna i verbalizovana i nije povezana sa svakodnevnicom što smanjuje interesovanje kod učenika i time i mogućnosti trajnijeg zadržavanja na tom gradivu. Veoma mali broj obrazovnih institucija kod nas su se priknjučili ovakvom načinu izvođenja nastave ali ih ipak ima. Platforme koje su zastupljene kod nas rezultat su višegodišnjeg rada stručnih timova i moraju ispunjavati sledeće uslove:
– Dostupnost korisnicima mora biti gotovo neprekidna, 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji uključujući i praznike, raspuste i pauze između nastave i ispita.
– Učesnici u pravljenju platforme su elektro i inžinjeri informacionih tehnologija, programeri, pedagozi, psiholozi, stručni kadar, nastavno osoblje, realizatori on line kurseva, administratori itd.
– Učesnici u procesu učenja su isporučioci obrazovnih sadržaja – nastavno osoblje i primaoci obrazovnih sadržaja – učenici i studenti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 15 stranica
  • Obrazovna tehnologija dr Danimir Mandić
  • Školska godina: dr Danimir Mandić
  • Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet  

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari