Odlomak

 
UVOD
U dosadašnjem toku obrazovnog procesa učeniku se nije poklanjalo dovoljno pažnje u emocionalnoj i voljnoj strani njegove ličnosti. Po pravilu, programi su koncipirani po meri detetam u skladu sa njegovim interesovanjem i psihofizičkim mogućnostima. Međutim, nastavnik je uvek bio ispred učenika u procesu saznavanja, ili u najboljem slučaju „koračali“ su zajedno.
Učenik je za nastavnika uvek bio velika nepoznanica u svakom pogledu, što je imalo negativne posledice za ostvarivanje njegovog individualnog maksimuma i ispoljavanje darovitosti. Rigidni modeli nastave, uglavnom, su afirmisali nastavnika kao najvažnijeg pokretača nastavnog procesa i glavnu kariku u lancu saznavanja književnog dela, dok su učenici bili u poziciji objekta. Razgovor na času u vezi sa tekstom nije razgovor ako nastavnik najviše govori, a učenici samo slušaju. Rad na tekstu nije rad na tekstu ako učenici samo čitaju i prepričavaju pročitano, a ne iznose svoje doživljaje, svoje stavove u vezi sa delom; ako konkretno ne ispolje aktivnost u pripremnoj fazi obrade istraživanjem pojedinosti bitnih za dublji doživljaj.
Danas se proces obrazovanja dosta promenio, ili bi se bar trebao promeniti, uvođenjem novih tehnologija, načina rada, inovativnih modela, teži se podizanju kvaliteta nastave na viši nivo.

Jedan od inovativnih modela kojim se vrši međusobno povezivanje nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta, odnosno nastava u kojoj su granice između različitih predmeta izbrisane, jeste integrativna nastava. To je pristup u kom se integrišu, međusobno prožimaju i sintetišu perspektive nekoliko disciplina u novu celinu koja je veća i značajnija od prostog zbira pojedinačnih predmeta.

Vreme jednog školskog časa je kratko za realizaciju bilo koje nastavne jedinice sa više različitih gledišta zato se u praksi češće koriste integrativni dani. Primenom integrativne nastave usvajaju se funkcionalna znanja, dok tradicionalnim putem učenici memorišu činjenice koje u stvarnom životu nisu primenljive.
Uloga učitelja je drugačija nego u prethodnim decenijama ,potrebno je zameniti tradicionalni stil nastave inovativnim. U razrednoj nastavi inovativni modeli se najviše primenjuju.
Integrisani model primenjuju ambiciozni pojedinci u čistim odeljenjima, retko u kombinovanim, a u nepodeljenoj školi učitelji i ne pokušavaju.
Tema mog seminarskog rada je vezana za primenu integrativne nastave u kombinovanom odeljenju, gde ću se potruditi da čitaoce upoznam sa pojmom, i načinom organizacije nastave u kombinovanom odeljenju uopšte, ali i organizacijom integrativne nastave u kombinovanom odeljenju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari