Odlomak

Od tri tipa nastave – predavačkog, objašnjivačkog, istraživačkog, opštem, naročito intelektualnom razvoju učenika, ubjedljivo najviše doprinosi istraživački. U savremenoj didaktici se sve više i upornije zahtijeva da nastava ima istraživački karakter. Ključni zadatak škole je da učenici shvate nastavni sadržaj toliko da znanja mogu samostalno primjeniti u potpuno novim okolnostima. Time se najviše razvija njihovo stvaralačko mišljenje što je glavni cilj problemske nastave. Različiti autori su različito definisali problemsku nastavu, ali se u suštini, svi slažu. Riješavanje problema je stvaralačka aktivnost, i u susretu sa posebnim zahtjevima, traži pronalaženje novih riješenja. Američki psiholog Ganje smatra da su “problemi vrhunski tip učenja u hijararhiji koja se kreće od najjednostavnijeg uslovljavanja, preko učenja pojmova i načela do samog riješavanja problema”, što ukazuje na kontinuirano učenje. To je tip nastave u kome učenici, samostalnim istraživanjem i riješavanjem problema, razvijaju stvaralačko mišljenje.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari