Odlomak

1. POJAM ODNOSA S JAVNOŠĆU
Odnosi s javnošću predstavljaju umeće rada i govora koji će stvoriti povoljno mišljenje kod ljudi o nekoj organizaciji, instituciji ili pojedincu.Canfield: Odnosi s javnošću predstavljaju specijalnu filozofiju upravljanja, izraženu u politici i praksi, koja se bazira na komuniciranju s javnošću, u cilju osiguranja međusobnog razumevanja i dobre volje.
Spasić: Odnosi s javnošću mogu imati tri cilja:
1. Menjanje javnog mišljenja
2. Kreiranje mišljenja tamo gde ga nije bilo
3. Učvršćivanje već stvorenog javnog mišljenja
Grunig i Hunt: Odnosi s javnošću su upravljanje komunikacijom između organizacije i njene javnosti.
Definicija:
Odnosi s javnošću, u strategijskom kontekstu, predstavljaju sistem stvaranja povoljnog mišljenja o nekoj organizaciji u javnosti.
Delatnost odnosa s javnošću:
Skup aktivnosti organizacije, usmerenih prema određenim ciljnim grupama javnosti, radi pridobijanja poverenja, stvaranja dobre volje i povoljnog mišljenja o organizaciji kao članu zajednice.
Odnosi s javnošću se mogu posmatrati kao:
1. Profesija
2. Proces
3. Komunikacija s javnošću
4. Praksa
Razvoj nauke, tehnologije i sredstva komunikacije su omogućili brzo informisanje ljudi o svim promenama u okruženju, i informisanje okruženja o događajima u organizaciji. Svrha praćenja promena u okruženju je da se izbegnu neprijatna iznenađenja i obezbedi odbrana organizacije na nastale događaje. Jedan od osnovnih zadataka odnosa s javnošću je pripremanje informativnih i obrazovnih programa, koji bi trebalo da doprinesu boljem razumevanju zaposlenih za određene situacije, izazvane promenama, i bržem prilagođavanju organizacije nastaloj situaciji.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari