studenti
Mesto za uspešne studente

Osnovni principi učenja i preporuke za praksu nastavnika

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

UVOD

Zašto je dobro obrazovanje važno? Dobrobiti za društvo i individuu

Današnjica je obeležena eksplozivnim razvojem tehnologije i eksponencijalnim rastom broja rasploživih informacija. Naučni trendovi prate ovu ekspanziju ljudskih dometa i dnevno se samo iz jedne uske oblasti naučnog rada izda stotine radova. Visoko obrazovanje i veštine rada sa novom tehnologijom su na modernim tržištima rada postali uobičajen zahtev, gde su ranije bile retke i visoko cenjene veštine manjine radnika. U takvim uslovima rada sposobnost prilagođavanja i brzog učenja novih veština počinje da igra ključnu ulogu u razvoju karijere modernog čoveka. Sve više se insistira na kvalitetu obrazovanja pojedinca koje će se manifestovati u njihovoj svakodnevnoj praksi, pa tako i na poslu koji obavljaju.
Eksponencijalni rast raspoloživih i potrebnih informacija i veština stavlja obrazovanje i učesnike u ovom ključnom sistemu društva u važnu i uticajnu poziciju, koja sobom nosi i veliku odgovornost. Obrazovanje je ključna karika drustva čija je zvanična uloga da prenese neophodno znanje za uspešno i korisno učestvovanje u održavanju i razvoju društva (više o indirektnim korisitma dobrog obrazovanja dalje u tekstu). Zbog toga što je za rad potrebno sve više veština i znanja, efikasnost usvajanja istih sve više dobija na značaju.
Pored samog znanja, učenici će u toku svog obrazovanja stvoriti svoj stil učenja i razmišljanja kao i sliku o sebi kao delu drustva u kome učestvuju. Predstava svake osobe o sopstvenim sposobnostima, mogućnostima i interesovanjima će kasnije uticati na njihove životne izbore i količinu truda koju će uložiti da bi postigli željene ciljeve. Pored roditelja i vršnjaka, učitelji i nastavnici imaju važnu ulogu u formiranju poimanja sopstvene sposobnosti učenika zbog toga što se nalaze u poziciji autoriteta koji procenjuje nečiju uspešnost u školi ili “pamet”. Naravno, škola nije jedina oblast u kojoj mladi žele uspeh, ali njihova procena sopstvenih mogućnosti i motivacije u učenju će imati ključnu ulogu u njihovim izborima vezanim za više studije, profesiju i nove veštine koje treba da usvoje kasnije u životu kada je formalno obrazovanje završeno. Drugim rečima, obrazovanje čini osnovu učenja koje se odvija tokom celokupnog života, a posebno tokom radnog veka zaposlenih u 21. veku. Neophodna osnova koju obrazovanje pruža uključuje saznanje o svetu koje učitelji i nastavnici aktivno prenose u učionici, ali isto tako i poimanje sebe kao osobe koja je manje ili više sposobna za učenje i razvoj veština. Pored saznanja o svetu u kome živimo, istorijat učenja svake osobe istovremeno ostavlja otvorena vrata (kao što ih može i zatvoriti) učenju o fenomenima koji će tek biti otkriveni.
Značaj učitelja i nastavnika u izgradnji znanja, sposobnosti i samouverenja učenika

Oduvek i od najmlađih dana ljudi stiču saznanje o svetu od važnih osoba u okolini. Uče posmatrajući ih, a pomalo i slušajući šta im te osobe govore, uče iz onoga što je rečeno, kao i iz onoga što je izostavljeno. Kada dođu u školu, to nezamenjivo sredstvo socijalizacije , uče od vršnjaka i nastavnika ili učitelja i trude se da uz svestan napor nauče gradivo o različitim aspektima sveta u kome žive i priprema ih za život. Pored toga što je profesija učitelja i nastavnika plemenit izbor vredan poštovanja sam po sebi, ovi profesionalci u velikoj meri doprinose uspehu u školskom učenju. Zato podrška nastavnika i učitelja u toku karijere, kao i njihovo obrazovanje pre početka karijere dobija još veći značaj: pored toga što omogućavaju učiteljima da lakše i efikasnije obavljaju svoj posao i često životni poziv u kome uživaju, obrazovanje nastavnika ima veliki uticaj i na znanje njihovih učenika i kasnije i na važne profesionalne odluke u životu.

Osnovni principi učenja i preporuke za praksu nastavnika , 5.0 out of 5 based on 1 rating Nastavi sa čitanjem..
Ključne reči Ključne reči: , ,

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.