Roditeljsko vaspitanje
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio Ilijamili 11. april 2014. Prijavi dokument
Vaspitanje i Obrazovanje
Vaspitanje-je proces planskog i sistematskog usavršavanja senzomotornih, intelektualnih, emocionalnih, moralnih i duhovnih svojstava i sposobnosti deteta, ali i odraslog. Kao oblik socijalizacije, vaspitanje je usmereno na uobličavanje ponašanja u socijalno poželjnom smeru. Ovaj proces može biti individualan i grupni. Prema svom predmetu, vaspitanje može biti fizičko, intelektualno, moralno, estetsko ili religijsko. Takođe je predmet proucavanja pedagogije. Najcesce I opste prihvacene definicije.Takođe je proces izgradjivanja, formiranja I samoformiranja licnost ono je svesno, sistematsko I planski organizovano razvijanje licnosti, njenih intelektualnih, emocionalnih, voljnih, estetskih, radnih I drustvenih potencijala I sposobnosti kod omladine I odraslih je proces simultanog (istovremenog) formiranja I samoformiranja licnosti odredjenih svojstava, kao celishodna I namerna delatnost u kojoj se vaspitaniku pruzaju mogucnosti za optimalni individualni rast i cilj je svestran razvoj licnosti, a njega postavlja drustvo, zajednica, drzava.
Obrazovanje- je proces promene ličnosti u željenom pravcu usvajanjem različitih sadržaja u zavisnosti od uzrasta i potreba jedinke. Obrazovanje uključuje i vaspitne, pored obrazovnih sadržaja. Najznačajnija obrazovna institucija obrazovno-vaspitnog karaktera je škola. Razvojem sistema komunikacije obrazovanje postaje globalni proces koji je teško usmeravati samo u željenom pravcu određene socijalne zajednice. U sve većoj meri obrazovanje postaje
moćan faktor sveukupnog razvoja društva i svakom pojedinca. Putem obrazovanja čuvaju se ,prenose i dalje razvijaju znanja ,iskustvai vrednosti. Bez organizovanog znanja i vaspitanjau savremenim uslovima ne može se uspešno očuvati i razvijati nacionalni i kulturni identitet i bogastvo ljudske duhovnosti. Na individualnom planu obrazovanje i vaspitanje postaju nezamenjivi činioci razvoja čoveka .
Proces vapitanja i obrazovanja-u ovom procesu mladi usvajaju znanja,veštine,navike i vrednosti,razvijaju svoje intelektualne sposobnosti i ovladavaju sredstvima sopstvenog razvoja.
Razvijene intelektualne sposobnosti ,ovladanost odgovarajućim znanjima,veštinama i navikama neophodne su pretpostavke za radno-stvaralačke i društvene aktivnosti i osnova su za usvajanje novih vrednosti.
Mišljenje-je najznačajnija intelektualna sposobnost ,čini osnovu saznajnih,delatnih i motivacionih funkcija čoveka.Zadaci bilo kojeg vida vaspitanja ne mogu se uspešno ostvariti bez svesne misaone aktivnosti i odgovarajućeg nivoa razvijenosti intelektualnih sposobnosti.S druge strane ,u procesu ostvarivanja zadataka pojedinih područja vaspitanja,istovremeno se ostvaruju i zadaci intelektualnog vaspitanja.
Ako bi se intelektualno vaspitanje ograničilo samo na razvoj intelektualnih sposobnosti ,usvajanje znanja i izgrađivanje odgovarajućih veština i navika bilo bi lišeno svoje etičke osnove i duhovnog smisla.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.