Odlomak

Metodika nastavnog rada -Ponavljanje i vežbanje u nastavi

1.    Pripremanje ili uvođenje učenika u nastavni rad

•    treba stvoriti povoljne objektivne ili spoljašnje uslove u učionici, kao i subjektivne ili unutrašnje uslove kod učenika
•    pripremaju se nastavna sredstva i pomagala, raspodeljuju se učenici ako se izvodi samostalni ili grupni rad, proverava se da li funkcionišu uređaji u učionici,
učenicima se daju osnovne informacije o onome šta će se raditi, vežbati, o čemu će se učiti.
•    motivisati učenike i razviti aktivan odnos prema radu
•    sadržaj i način pripremanja zavisi o etapi koja sledi i o vremenu koje stoji na raspolaganju (obično 5 – 10 minuta)

1.1.    Sadržajna priprema učenika
•    obnavljanje ranije stečenih znanja
•    analiza učeničkih iskustava
•    određivanje mesta nove nastavne jedinice

1.2.    Psihološka priprema učenika
•    postavljanje problema
•    definisanje zadataka  rada

1.3.    Tehnička priprema rada
•    stvaranje plana rada
•    izbor i pripremanje sredstava za rad
2.    Obrada novih nastavnih sadržaja
•    etapa kojoj su didaktičari pridavali najviše pažnje
•    osnovni zadatak: usvajanje novog znanja
•    za svaku generaciju treba odabrati toliko činjenica da svaki učenik može normalno napredovati do generalizacije
•    znanje učenika se neprestano proširuje i produbljuje, pri čemu treba paziti na tempo i postupnost
2.1.    Proces usvajanja znanja
•    davanje i osmišljavanje podataka
(primarni, sekundarni izvori znanja)
2.2.    Dimenzionisanje znanja
•    ekstenzitet: broj činjenica za saopštavanje
•    intenzitet: dubina razčlanjivanja (stepen analize) – zavisi od stepena obrazovanja učenika i nivoa poznavanja sadržaja  od strane nastavnika
• logička struktura znanja
2.3.    Gradiranje novih sadržaja
•    postupno proširivanje znanja, produbljivanje i stvaranje logičke strukture sadržaja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari