Odlomak

Moskovska psihološka škola smatra da faktori sredine, uključujući tu i vaspitne faktore imaju determinišuću ulogu modifikujući uticaj koji skreće pravac sazrevanja.
Predstavnici Moskovske psihološke škole svoje ideje o odnosu nastave i razvoja nalaze u teorijskim postavkama Vigotskog. Ova je škola istorijski mlađa od Ženevske škole, manje je struktuirana i iza nje stoji znatno ograničeniji broj eksperimentalnih istraživanja. Glavni njen predstavnik na međunarodnom Moskovskom kongresu za naučnu psihologiju bio je P. J. Galjperin.

Škola ističe vodeću ulogu nastave u razgovoru, učenje i nastava proširuju mogućnosti razvoja, a mogu ga i ubrzati. Odrasli koji se bave obrazovanjem treba da imaju u vidu nivo razvoja koji je dostiglo dete, a zatim da ga podstiči, vode ka sledećoj zoni ili zoni bliskog razvoja.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 9 stranica
  • Opšta pedagogija prof.Vesna Srdić
  • Školska godina: prof.Vesna Srdić
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija, Psihologija
  • Srbija,  Kikinda,  Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi  

Više u Pedagogija

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari