E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio sarabundalo1 23. oktobar 2014. Prijavi dokument
Organizacija i primjena priblemske nastve u trećem razredu osnovne škole
UVOD
Odnos škole i društva star je koliko i samo društvo. Škola danas postoji u svim kulturama i civilizacijama i gotovo da nema osobe koja se na neki način nije susrela sa školom. Problem škole ( njenog određenja i njenih funkcija, sadržaja, metoda rada i drugih aspekata) je (pra)stari problem i gotovo da nema perioda u razvoju civilizacije u kojem nije proučavana škola. Ako se osvrnemo i pogledamo daleko u našu prošlost, videćemo da se pojava vaspitanja i obrazovanja vezuje za period pojave samog čovjeka. Razvojni put čovjeka i njegovog društva od njegovog nastanka pa sve do danas, u korak je praćen razvojem vaspitanja i obrazovanja.
Kroz različite periode čovjekovog postojanja mijenjale su se potrebe čovjeka, a zajedno sa njima i škole kao najvažnija društvena institucija. Okrećući se istoriji i tradiciji škole, čovjek je uočavao sve njene prednosti i nedostatke. Sa nedostacima u vaspitanju i obrazovanju čovjek se nije mirio, već je nasojao da ih na sve moguće načine prevaziđe. Otuda su se rađale mnoge progresivne ideje koje su stvorile naprednije i humanije škole, a istovremeno i naprednije i humanije ljude.
Živimo u 21. vijeku, a nastava još nije dostigla potreban kvalitet. Fleksibilna organizacija nastave, subjektska pozicija učenika i kreativan rad učenika i nastavnika izostaju, a psihofizičke mogućnosti, interesovannja, stavovi i potrebe učenika se zanemaruju. Savremena nastava, pored ostalog, rješenje ovih problema pronalazi u problemskoj nastavi. Problemska nastava ne može ukoniti sve nedostatke i riješiti sve probleme klasične nestave, ali predstavlja korak naprijed i podiže kvalitet nastave na veći nivo. Na časovima problemske nastave učenik je intelektualno, fizički i emocionalno aktivan i često situaciji da samostalno koristi različite izvore znanja, da samostalno posmatra, analizira, komparira, sintezira, zaključuje, uopštava. Nedovoljna samostalna aktivnost, koja karakteriše tradicionalnu školu, uslovljava usporeni razvoj učenika u svim komponentama njegove ličnosti. Zato problemska nastava potencira samostalni rad učenika i maksimalnu angažovanost u procesu učenja i savladavanja predviđenih nastavnih sadržaja
1. POJMOVNO ODREĐENJE PROBLEMSKE NASTAVE
Od tri tipa nastave – predavačkog, objašnjivačkog, istraživačkog, opštem, naročito intelektualnom razvoju učenika, ubedljivo najviše doprinosi istraživački. U savremenoj didaktici se sve više i upornije zahtijeva da nastava ima istraživacki karakter. Ključni zadatak škole je da učeniči shvate nastavni sadržaj toliko da znanja mogu samostalno primijeniti u potpuno novim okolnostima. Time se najviše razvija njihovo stvaralačko mišljenje što je glavni cilj problemske nastave. Različiti autori su različito definisali problemsku nastavu, ali se u suštini, svi slažu. Rješavanje problema je stvaralačka aktivnost, i u susretu sa posebnim zahtjevima, traži pronalaženje novih rješenja.
Američki psiholog Ganje smatra da su “problemi vrhunski tip učenja u hijararhiji koja se kreće od najjednostavnijeg uslovljavanja, preko učenja pojmova i načela do samog rješavanja problema”, što ukazuje na kontinuirano učenje. To je tip nastave u kome učenici, samostalnim istraživanjem i rješavanjem problema, razvijaju stvaralačko mišljenje. Organizacija i nastavni postupci se tako biraju da maksimalno podstiču i održavaju misaonu aktivnost učenika i doprinose razvoju njihovih mentalnih sposobnosti. Rješavanje problema predstavlja najviši oblik učenja. Suštinu nastave putem rješavanja problema čine protivrječnosti između onoga što je poznato i onoga što nije poznato, što treba otkriti rješavanjem problema. Problemska nastava prožeta je zadacima u kojima dominiraju teškoce, prepreke, problemi i drugo.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.