Odlomak

Posmatranje se smatra osnovnom metodom svake nauke i sastoji se u planskom i objektivnom i objektivnom opažanju, registrovanju i tumačenju pojava i događaja koji su dostupni jednom ili većem broju posmatrača. Cilj posmatranja može biti da se opišu karakteristike i utvrde zakonitosti ponašanja, ali može biti, na osnovu manifestnog ponašanja, i zaključivanje o unutrašnjim dispozicijama koje stoje iza vidljivog ponašanja.

Reč „skaliranje“ se koristi u dva različita značenja. Često se koristi u znaćenju konstruisanja, pravljenja skale kao mernog instrumenta. Drugo značenje termina je primena određene skale. U ovom tekstu se pod skaliranjem podrazumeva primena skale u istraživanju. Osavremenjive rada vrtića i škola, zasnovano je na standardizaciji kompetencija vaspitača. Skale procene se najčešće koriste za ispitivanje mišljenja, stavova, pogleda, za procenjivanje ličnih svojstava učesnika vaspitno – obrazovnog procesa itd.

U okviru skaliranja kao istraživačke tehnike koriste se skale procene kao istraživački instrumenti. Ovaj seminarski rad obuhvata objašnjenje termina i osnovnih pojmova, ali pre toga važno je naglasiti prvo koje su sve metode posmatranja u vrtiću. O skalama procene je navedeno sve ono što je potrebno za bolje upoznavanje sa ovim modelom posmatranja kako bi pojedinci bili što bolje upućeni i informisani. Vaspitači skalama procene mogu ocenjivati kvalitet multimedijalne skice aktivnosti.

1. METODE POSMATRANjA U VRTIĆU
Proces posmatranja obuhvata sve učesnike i događanja u grupi. Vaspitač posmatra pojedino dete, grupu i posredno sebe. Posmatranjem stičemo uvid u stvarno dešavanje i obezbeđujemo uslove za korišćenje iskustva u neposrednoj budućnosti. Posmatranje daje značenje onome što se događa i daje osnovu za kritičku refleksiju, odnosno samoevaluaciju i evaluaciju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari