Odlomak

Proučavanje motorike kao discipline izučavali su stari Grci i mnogi drugi narodi, a početkom 20. veka otpočelo je organizovano proučavanje ove discipline. Pojam „motorika“ potiče iz latinskog jezika i ima značenje pokretač, u svom dubljem tumačenju označava kretnje. Motorika kao disciplina izučava čovekovo kretanje, modele kretanja kao i sposobnosti kretanja. Same motoričke sposobnosti funkcionalne strukture, koje se uključuju kada je neophodno potrebno obaviti neki motorički zadatak. Sastavni delovi motorike su brzina, koordinacija, ravnoteža, pokretljivost i preciznost. S obzirom da motorika označava kretanje u zavisnosti od starostne dobi deteta ( pri rođenju, u prvim godinama života, mlađem uzrastu, i kasnije tokom celog života). Za pravilno razvijanje motoričkih aktivnosti kod deteta potrebna je aktivnost roditelja koja se ogleda ne samo kroz zadovoljavanje fizioloških potreba deteta, već i zadovoljavanje potreba deteta za pokretom. Izuzetno je važno odrediti i ostvariti uslove za pravilno upražnjavanje motoričkih aktivnosti ( krevet, pod, terasa, dvorište, adekvatne igračke).

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari