Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio Ilija96 18. oktobar 2014. Prijavi dokument
1.Teorijski deo projekta
1.1. Definicija problema
Dečije svađe jesu česte. Naročito kada se radi o većoj grupi dece kakva je sadržana upravo u vrtićima. Ali kako sam naslov seminarkog rada ne zahteva pisanje o dečijem sukobu u vrtiću, pokušaću da se fokusiram na skube uopšte kao i na srž samog problema. Naime, dečija svađa jeste česta ali i bezazlena. Koliko god da ona nama posmatračima ponekad deluje strašno ili pak kao da se javila izvesna mržnja među decom, već u nekom sledećem trenutku sigurno će se igrati zajedno i ponašati kao da se ništa nije desilo. U takvim situacijama, naročito ako je u pitanju veća grupa dece, stav i ponašanje odraslih je veoma važan. Važno je da odrasla osoba pomogne onoliko koliko je u njegovoj moći da se sukob brzo razreši.
Postoji veliki broj usmerenih aktivnosti koje se mogu sprovesti da deca koja su se sukobila na svađu zaborave i nastave druženje.
Posmatrajući decu u vrtiću primećujem da se deca često sukobe sa jednim istim dečakom, što me navodi na razmišljanje o tome da je možda problem upravo u izvesnom dečaku.
• Dr Marko Marković (dečiji lekar iz Šapca) je u svom Bukvaru detinjstva agresivnost opisao kao neurotični sadržaj koji sve češće ispunjava decu u našem vremenu. Srž ovog problema leži često i u samom problemu u porodici.
• Ne mora da postoji izvesna doza zlostavljanja da bi se u deci javila agresivnost, dovoljno je samo često vikanje na dete, da bi dete taj način ophođenja prema njemu u porodici počelo da primenjuje i na svoje drugove u vrtiću, ostalu braću ili sestre. Strogo vaspitanje roditelja može da izazove problematično ponašanje kod dece.
Sukobi među decom nastaju kao spoj dva ili više različitih dečijih karaktera. A uzroci svađe mogu biti najčešće zbog: deficita pažnje posvećene jednom detetu; oko predmeta ili igračke; nastaju i iz ljubomore i zavisti dece (jedno prema drugom).
Ako je ovakva osobina primetna kod jednog deteta u grupi, potrebno je pažljiv pristup vaspitača/roditelja takvom detetu, jer povređivanje ega deteta takođe uzrokuje agresivnost.
1.2. Predmet istraživanja
Predmet istraživanja na temu dečijih sukoba jeste posmatranje ponašanja dece u različitim situacijama; posmatranje prilagođavanja pojedinaca u formiranoj grupi dece u vrtiću.
1.3. Cilj istraživanja
Važno je utvrditi prave razloge dečijih sukoba i utvrditi koje se dete u grupi najčešće sukobi, jer je to jedini mogući način da se reaguje preventivno i da se sukobi spreče.
Svađi često sleduje i fizički obračun koji je potrebno iskoreniti u najranijem detinjstvu. To se u današnje vreme postiže veoma lako. Uključivanjem dece u različite aktivnosti i igru postiže se to da deci ostaje premalo energije za izazivanje sukoba i stvaranje negativne atmosfere.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.