Odlomak

 

UVOD

Kriminalitet se definiše kao društvena pojava vršenja krivičnih djela od strane pojedinca. Na pojavu kriminaliteta utiču razni faktori. Kriminogene faktore možemo podijeliti na različite grupe:
– objektivni i subjektivni;
– opšti, posebni i pojedinačni;
– primarni i sekundarni;
– neposredni i posredni;
– i slično.

Jedan od objektivnih faktora koji utiče na pojavu kriminaliteta jeste socijalni faktor. Spoljni ili socijalni faktori su činioci uticaja na društvo, pojedinca, i njegovo ponašanje koji vode porijeklo iz društvenih odnosa i socijalnih uslova.

U socijalne faktore uzročnosti kriminaliteta ubrajaju se: ekonomski činioci, politički, socijalno-patološki, mikro-grupni, i drugi činioci kao što su socijalna nejednakost, rasna i nacionalna diskriminacija, nezaposlenost, nizak životni standard, nepismenost i odsustvo zadovoljenja kulturnih potreba.

Prvi dio ovog rada orijentisan je na pojam obrazovanja.

Drugi dio usmjeren je na prikazivanje odnosa između obrazovanja i kriminaliteta.

Treći dio ovog rada čini prikaz odnosa obrazovanja, škole i kriminaliteta
1. POJAM OBRAZOVANjA
Obrazovanje je oblik vaspitanja i socijalizacije ličnosti i osposobljavanje za profesionalnu djelatnost, zanimanje kao i usklađenost sopstvenog ponašanja sa ostalim članovima društva.

Obrazovanje je značajno u životu svakog čovijeka jer mu pomaže da stekne navike, način života i način ponašanja u društvu. Ono predstavlja cjelokupan čovjekov proces sticanja saznanja o stvarnosti od rođenja do kraja života i omogućava da svaka generacija nastavi svoj razvoj na tekovinama do kojih je došla prethodna, u materijalnom i duhovnom razvoju.

Obrazovanje je uslov za održavanje i poboljšavanje životnog standarda. To znači da ono može da pomogne promjeni ekonomskog status pojedinca. Ono treba da bude u funkciji ukidanja siromaštva i socijalnih razlika, a da bi se to postiglo treba da bude pod jednakim uslovima dostupno svim slojevima stanovništva.

Obrazovanje je takođe značajno za jačanje ličnih i moralnih svojstava. Tako, teorija funcionalizma navodi da je obrazovanje održavanje postojećih vrijednosti i društvene solidarnosti. Njegov krajnji cilj je održavanje društvenog sistema i uspostavljanje veze između pojedinca i društva.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pravo

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari