Stečaj
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Kriminalistika, Pravo, Psihologija
Objavio isi12356 29. oktobar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Kriminalitet se definiše kao društvena pojava vršenja krivičnih djela od strane pojedinca. Na pojavu kriminaliteta utiču razni faktori. Kriminogene faktore možemo podijeliti na različite grupe:
– objektivni i subjektivni;
– opšti, posebni i pojedinačni;
– primarni i sekundarni;
– neposredni i posredni;
– i slično.
Jedan od objektivnih faktora koji utiče na pojavu kriminaliteta jeste socijalni faktor. Spoljni ili socijalni faktori su činioci uticaja na društvo, pojedinca, i njegovo ponašanje koji vode porijeklo iz društvenih odnosa i socijalnih uslova.
U socijalne faktore uzročnosti kriminaliteta ubrajaju se: ekonomski činioci, politički, socijalno-patološki, mikro-grupni, i drugi činioci kao što su socijalna nejednakost, rasna i nacionalna diskriminacija, nezaposlenost, nizak životni standard, nepismenost i odsustvo zadovoljenja kulturnih potreba.
Prvi dio ovog rada orijentisan je na pojam obrazovanja.
Drugi dio usmjeren je na prikazivanje odnosa između obrazovanja i kriminaliteta.
Treći dio ovog rada čini prikaz odnosa obrazovanja, škole i kriminaliteta
1. POJAM OBRAZOVANjA
Obrazovanje je oblik vaspitanja i socijalizacije ličnosti i osposobljavanje za profesionalnu djelatnost, zanimanje kao i usklađenost sopstvenog ponašanja sa ostalim članovima društva.
Obrazovanje je značajno u životu svakog čovijeka jer mu pomaže da stekne navike, način života i način ponašanja u društvu. Ono predstavlja cjelokupan čovjekov proces sticanja saznanja o stvarnosti od rođenja do kraja života i omogućava da svaka generacija nastavi svoj razvoj na tekovinama do kojih je došla prethodna, u materijalnom i duhovnom razvoju.
Obrazovanje je uslov za održavanje i poboljšavanje životnog standarda. To znači da ono može da pomogne promjeni ekonomskog status pojedinca. Ono treba da bude u funkciji ukidanja siromaštva i socijalnih razlika, a da bi se to postiglo treba da bude pod jednakim uslovima dostupno svim slojevima stanovništva.
Obrazovanje je takođe značajno za jačanje ličnih i moralnih svojstava. Tako, teorija funcionalizma navodi da je obrazovanje održavanje postojećih vrijednosti i društvene solidarnosti. Njegov krajnji cilj je održavanje društvenog sistema i uspostavljanje veze između pojedinca i društva.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Kalina 18. april 2024.
Objavio NinaPremovic123 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.