Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Psihologija
Objavio salezr94 20. mart 2015. Prijavi dokument
UVOD
Upravljanje ljudskim resursima je jedna od najvažnijih poslovnih funkcija u organizaciji i tu sparaju razne aktivnosti. Na primer, česte promene u okruženju, globalizacija konkurencije ( podrazumevanje različitih zemalja u cilju povećanja konkuretnosti na svetskom tržištu, na svetskom nivou), prenos socijalnih funkcija sa države na određenu organizaciju ( kvalitatan tretman invalida, obolelih od side, naccionalnih manjina I etničkih grupa itd. ), povećanje prosečne starosti zaposlenika, ekomomske migracije…
Radi se o ozbiljnim I sve učestalijim izazovima koji imaju zavidan uticaj pri kreiranju upravljačkih aktivnosti.
Na nekoliko načina se razvrstavaju aktivnosti u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Mogu se grupisati na: 1) zapošljavanje, 2) razvoj ljudskih resursa, 3) zaštita zaposlenih.
Pod pojmom zapošljavanje ulaze aktivnosti kojima se vrši analiza posla, planiranje ljudskih resursa, regrutovanje i selekcija.
Pod pojmom razvoj ljudskih resursa ulaze aktivnosti koje nastaju prilikom ocenjivanja uspešnosti rada, obuke, usavršavanja, nagrađivanja i upravljanja karijerom.
Pod zaštitom zaposlenih spadaju delatnosti koje su poveyane sa zaštitom zdravstvs, bezbednosti na radu, kolektivnim pregovaranjem i uređenjem odnosa između poslodavaca i zaposlenih.
Postoje i autori koji su zagovornici toga da navedene aktivnosti razvrstavaju na drugačiji način. Tada ih uzimaju kao aktivnosti koje se obavljaju u reonima:
a) zapošljavanja, b) razvoja zaposlenih, c) nagrađivanja i motivacije zaposlenih,
d) socijalnog partnerstva, e) zdravlja i bezbednosti na radu.
U reon zapošljavanja spadaju sledeće aktivnosti: analiza posla, planiranje ljudskih resursa, regrutovanje I selekcija; u reon nagrađivanja I motivisanja zaposlenih ulaze: strategije njihovog nagrađivanja I motivisanja; u reon socijalnog partnerstva spadaju:
kolektivno pregovaranje, uređivanje odnosa između poslodavca I zaposlenih I rešavanje kolektivnih radnih sporova; u reon zdravlja I bezbednosti zaposlenih ulaze aktivnosti namenjene zaštiti zdravlja I bezbednosti na radu.
2. ANALIZA POSLA
Analiza posla je specifična delatnost kojom menadžeri treba u kontinuitetu da se bave.Ovom aktivnišću se zasnivaju ostale upravljačke sposobnosti.Najbitnija tačka upravljanja ljudskim resursima nalayi se u poslovima koji se obavljaju u organizaciji. Oni su vremenom promenljivi I prilagodniji, a uz njih se menjaju I zahtevi koje zaposleni treba da ispune. Odgovori pojedinaca n ate zahteve se razlikuju jer ne odgovara svima isto. Tu bitnu ulogu igra stepen profesionalnih ambicija, očekivanja I individualnih potencijala koji su zastupljeni kod pojedinaca. Analiza posla u osnovi predstavlja odgovor na četiri pitanja: 1. Šta radnik radi?; 2. Kako radnik radi?; 3. Zašto radnik radi?; 4. Koje su psihofizičke osobine neophodne za uspešno obavljanje posla? Sve informacije dobijene u procesu analize radnog mesta mogu se grupisati u dve teorije:
1.Informacije o sadržaju posla: karakteristike I način obavljanja određenog posla
2. Informacije o izvršiocu posla: profesionalni profil ( potrebna znanja I veštine koje su neophodne za uspešno obavljanje poslova u kompaniji) I psihološki profil ( intelektualne sposobnosti, karakteristike ličnosti I interesovanja koja su neophodna za uspešno obavljanje nekog posla).
Procesu prilagođavanja uporedu moraju biti podvrgnuti I znanja, veštine, vrednosni stavovi I drugi potencijali zaposlenih. U prošlosti posvećivanje pažnje ovim pitanjima nije bila praksa za razliku od današnjih vremena. U organizacijama postoje radna mesta koja treba popuniti. Dužnosti koje će se obavati na nekom random mestu I profile ljudi koji će te poslove obavljati određuju se analizom posla. Podaci vezani za aktivnosti I zahteve za određeni posao su rezultat analize posla. Ti podaci koriste za izradu opisa radnog mesta I specifikacije posla.
Analizu posla najčešće vrši supervisor ili stručnjak za ljudske resurse. Podaci se tiču vršenja dužnosti koje se obavljaju ( čišćenje, prodaja, podučavanje ili slikanje). Na osnovu rezultata jednog istraživanja dolazi se do zaključka da podaci koji su u sklopu analize posla saopštili zaposlenici najmanje pouzdani, ali zato podaci koje su sklopili I saopštili stručnjaci za analizu posla su najčešće najpouzdaniji.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.