Odlomak

MODEL B PRIPREMNOG PREDŠKOLSKOG PROGRAMA

  •     Program pripreme dece za školu predstavlja sistem aktivnosti i sadržaja, kao i posebnih metodičkih postupaka kojima treba da se postignu intelektualna, socijalna, emocionalna I motivaciona gotovost za ono što ih očekuje u školi, uz razvoj saznajnih interesovanja potrebnih za školski način učenja.
  •     Na taj način se, koliko je moguće, uspostavlja i održava kontinuitet u radu sa predškolskom decom raznih uzrasta, vodeći računa o kontinuitetu sa prvim razredom osnovne škole.
  •     Ovaj program je sastavni deo Opštih osnova predškolskog programa iz koga je izdvojen s obzirom da je zakonom predviđeno njegovo obavezno ostvarivanje sa šestogodišnjom decom.
  •     U Modelu B pripremnog predškolskog programa detaljnije su razrađeni ciljevi i sadržaji neposredne pripreme dece za polazak u školu.

VASPITANJE I OBRAZOVANJE DECE PREMA MODELU B

  •     Predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem se zadovoljava osnovna dečja potreba za interakciju i uspešno uključivanje u svoju okolinu, što je uslovljeno izgrađivanjem, uvežbavanjem i unapređivanjem odgovarajućih veština i fizičkih, saznajnih, afektivnih i socijalnih sposobnosti potrebnih za delovanje i snalaženje u okolini.
  •     Krajnja svrha ovako shvaćenog vaspitanja i obrazovanja je optimalan I harmoničan razvoj psihičkih, duhovnih I fizičkih svojstava I snaga ličnosti.
  • OBLASTI VASPITNO-OBRAZOVNOG RADA U PRIPREMNOM PREDŠKOLSKOM PROGRAMU
  •     Razvoj govora (negovanje govorne kulture, bogaćenje dečjeg rečnika i negovanje gramatički pravilnog govora, verbalno izražavanje i komunikacija, monološki govor i pričanje, upoznavanje sa dečjom književnošću i govorne igre);
  •     Priprema za početno čitanje i pisanje;
  •     Razvoj matematičkih pojmova (položaji u prostoru, kretanje kroz prostor, poređenje i procenjivanje, oblasti, linije i tačke, oblici, obrazovanje skupova, brojnost skupova i vremensko saznanje);
  •     Upoznavanje prirodne i društvene sredine (živi svet – životinje, biljke, čovek, materijalni svet, zaštita životne sredine, čovek kao društveno biće, rad ljudi, saobraćajno vaspitanje);
  •     Fizičko vaspitanje (fizički razvoj, razvoj opažanja, jačanje zdravlja i održavanje higijene);
  •     Likovno vaspitanje (crtanje, slikanje, plastično oblikovanje i estetsko doživljavanje i procenjivanje);
  •     Muzičko vaspitanje (slušanje muzike, pevanje, sviranje i plesne aktivnosti).

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • stranica
  • Školska godina:
  • Skripte, Pedagogija
  • ,  Pančevo,  OSTALO - upši u ponuđeno polje   UNIVERZITET U NOVOM PAZARU - Departman za pedagoško - psihološke nauke

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari