Odlomak

U procesu kočenja uopšte, vrši se transformacija kinetičke energije
vozila u toplotnu preko trenja u kocionom mehanizmu i na površini dodira između pneumatika i kolovoza. Ova toplota prelazi na okolinu iu energetskom smislu predstavlja gubitak koji se ne može nadoknaditi u daljem kretanju vozila. Kočenje je uvek praćeno nepovratnim gubicima energije, pa se može reći da svako kočenje istovremeno znači i povećanje potrošnje goriva.
Kočenje vozila može da se ostvari na različite načine:
• kočenje pomoću kočionih sistema koji prvenstveno deluju na točkove
• kočenje motorom koje se koristi kao pomoćno kočenje na dužim nizbrdicama;
• kočenje dejstvom spoljnih otpora (Rf, Rv, Ru);
• kočenje kombinacijom pomenutih načina.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 16 stranica
  • Motorna vozila prof.Milorad Antonijević
  • Školska godina: prof.Milorad Antonijević
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Beograd,  Visoka železnička škola strukovnih studija  

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari