Noseći sistem
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 07. avgust 2017. Prijavi dokument
Veliki gradovi u kojima se odigravaju svi značajni politički, privredni, kulturni i drugi događaji, reprezentuju civilizaciju našeg doba. U njima se nalazi najveći broj stanovnika jedne zemlje, a pored toga u gradovima su skupljene sve forme vlasti i upravljanja, najveći procenat svih privrednih aktivnosti, bankarstva, trgovine, nauke, školstva i dr. To znači da je u velikim gradovima koncentrisana društveno-ekonomska moć kao i duhovne tvorevine i vrednosti svake zemlje.
Grad je, prema tome, stecište raznovrsnih delatnosti koje mogu da funkcionišu ako je između njih i osnovne funkcije stanovanja omogućeno kretanje putem saobraćaja. Kretanje stanovnika unutar grada je posledica potrebe za zadovoljavanjem raznih motiva, u prvom redu vezanih za odlazak na posao i povratak sa posla, a zatim snabdevanje, zadovoljenje kulturnih i rekreativnih potreba i dr.
Grad je uvek pružao velike šanse za zaposlenje i izbor zanimanja, kao i veću ekonomsku sigurnost, zbog čega je magnetskom snagom privlačio seosko stanovništvo. To masovno kretenje seoskog stanovništva prema gradovima koje nazivamo urbanizacija, naročito je izraženo od početka 19. veka, kada počinje industrujska revolucija i traje i dan danas. Danas u najrazvijenijim evropskim zemljama oko 80% od ukupnog broja stanovnika živi u gradovima.
Pod pojmom grada, danas, podrazumevamo urbanizovanu površinu koja se sastoji iz centralnog-kontinualno izgrađenog područja grada i niza prigradskih naselja i manjih gradova koji gravitiraju centralnom gradskom području. U tako složenom i prostorno razuđenom urbanom prostoru deluje saobraćaj, čiji je zadatak da poveže udaljene prostore i razne aktivnosti i da ostvari njihovo funkcionalno jedinstvo. Sa porastom broja stanovnika raste grad prostorno i umnožavaju se njegove aktivnosti, pa se time komplikuje zadatak saobraćaja.
Danas se skoro svi planeri slažu u tome, da jedino rešenje kojim mogu da se ublaže i prevaziđu saobraćajni problemi u gradovima jeste radikalno reformisanje i modernizacija javnog gradskog putničkog prevoza (JGPP-a). Njegov kvalitet treba podići na nivo koji odgovara kriterijumima savremenog građanina i koji bi na taj način postao privlačan i za deo građana koji poseduju automobil. Ovo se suprostavlja alternativi da se grade vrlo skupi putni objekti i osiguravaju velike površine za parkiranje individualne motorizacije.
Funkcija sistema javnog gradskog prevoza putnika kao saobraćajne delatnosti je pružanje prevozne usluge na određenom saobraćajnom području. Ta delatnost bi trebalo da pospešuje društveno-ekonomski razvoj gradova i realizaciju programa kompleksnog uređenja gradskog prostora i da smanji stepen ugrožavanja okoline bukom i zagađivanjem, kao i da doprinese ekonomskom iskorišćenju materijalnih resursa. Funkcija i ciljevi JGPP-a razlikuju se od zemlje do zemlje, zbog bitno različitih potreba ukupnog privrednog i društvenog života, a značaj koji ta delatnost ima u direktnoj je zavisnosti od nivoa razvijenosti pojedinih zemalja.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ___tamara12345 31. januar 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.