Odlomak

 

Rezime

U ovom radu dat je opis vozila Renault Megane, njegove osnovne dimenzije i karakteristike.
Takođe je dat značaj i opis pogonskih materijala i doprinos smanjenju emisije. Data je mogućnost korišćenja raznih goriva za oto motore kako alternativnih tako i goriva dobijenih preradom benzina, sagledane su njegove prednosti i mane. Izvršena je klasifikacija motornih ulja prema proizvođačkim standardima i izvršen je izbor motornog i menjačkog ulja za automatski menjač. Izvršena je podela mazivih masti i opisane su njihove osnovne karakteristike i naglašena je kompatibilnost određenih masti i izabrana je maziva mast za vozilo Renault megane prema proizvođačkim specifikacijama. Date su osnovne karakteristike fluida za kočenje, i sredstava za hlađenje njihov uticaj na razne materijale.

2. Uvodne napomene o značaju pogonskih materijala i doprinos smanjenu emisije

Dosadašnja istorija vozila i njihovih pogonskih materijala stalno ukazuje na preplitanje socijalnih, ekonomskih i ekoloških sadržaja. Postojeće rezerve nafte možemo samo štedeti jer se ničim ne mogu nadoknaditi. Današnji kvaliteti nafte su bolji od sutrašnjih i svaka promena traži nove tehnologije propraćene višim troškovima. Ni sudbina alternativnih izvora nije optimistička jer ni sirovine ni tehnologije ne mogu biti jeftiniji. Tokom razvoja vozila smenjivale su se dominantne teme:
– performanse,
– ekonomičnost,
– ekologija u užem i širem značenju,
– materijali, sirovine, recikling i
– obnovljivi izvori energenata.
Svaka od njih je našla direktni odraz u zahtevima prema pogonskim materijalima. U poređenju sa drugim ljudskim proizvodima motorna vozila imaju tzv. namenski kompleks: raznovrsni radni režimi iznuđuju neprekidno usavršavanje tako da se propisi moraju iz dana u dan zaoštravati.
Kao ilustraciju kompleksnosti zahteva vozila prema pogonskim materijalima navodimo čiji će se sadržaj više puta pominjati. Na vrhu slike su navedeni opšti problemi sa smeštajem goriva u vozilu i normalnim sagorevanjem u motorima. Talozi su stalni pratioci po svim delovima motora, ali sa najvećim značajem za komoru. Pojava taloga u komorama oto i dizel motora je neizbežna. Od njihove količine zavise regularnost procesa sagorevanja, ekološke karakteristike i vek. Problemi kod oto motora su detonacija i površinsko paljenje. Kod dizel motora nenormalno sagorevanje (dizel udari), dim, start i pokretanje hladnog motora.
Pogonski materijali koriste se za pogon i održavanje delova i sastava:

• goriva – osiguranje potrebnih količina energija,
• maziva – smanjivanje trenja i trošenja

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari