Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio jmilicaa 21. jul 2014. Prijavi dokument
1. Uvod
Logistika predstavlja proces planiranja, sprovođenja i kontrole: nabavke, održavanja, skladištenja, transporta, informacija i prodaje sa ciljem njihovog poboljšanja.
Korijen riječi logistika se nalazi u grčkoj riječi “logos” koja ima sledeća značenja: misao, zamisliv, plan, isplaniran i izrečen.
Riječ logistika je objašnjena i kao “cjelokupan proces planiranja, obezbeđenja, kontrole i evidencije snabdjevanja i zbrinjavanja materijalnim sredstvima, organizacija transporta i rada održavanja postrojenja oružanih snaga”.
Logistički sistem je skup elemenata tehničke, tehnološke, organizacione, ekonomske i pravne prirode sa ciljem optimizacije tokova, roba, informacija, energije i ljudi na određenom geografskom području radi ostvarivanja njavećih ekonomskih efekata.
Osnova za razumjevanje poslovne logistike je teorija sistema čija je osnovna zamisao da glavni problem nije u optimizaciji posebnih područja poslovanja, već u optimizaciji poslovnog sistema kao cjeline.
Logistika se definiše kao multidisciplinarna oblast koja obuhvata sve aktivnosti koje omogućavaju oblikovanje, planiranje, usmeravanje, projektovanje, upravljanje i kontrolu u svim procesima kretanja robe, energije i informacija kroz različite sisteme.
Područje logistike može se raščlaniti načetiri funkcionalna podsistema: [2]
• Podsistem logistike nabavke, koji obuhvata sve tokove sirovina, poluproizvoda, pomoćnih materijala i rezervnih delova od dobavljača do skladišta repromaterijala u proizvodnom preduzeću;
• Podsistem logistike proizvodnje, koji obuhvata sve materijalne tokove koji prolaze (obrađuju se, prerađuju ili troše) kroz procese proizvodnje;
• Podsistem logistike distribucije, koji obuhvata sve tokove finalnih proizvoda od skladišta finalnih proizvoda do krajnjih korisnika;
• Podsistem logistike snabdjevanja i izvlačenja koji obuhvata sve tokove otpadnih materijala, povratne tokove proizvoda i prazne ambalaže.
2. Nabavna Logistika
Upravljanje lancem nabavke jeste proces planiranja, organizovanja i kontrolisanja tokova materijala i usluga, od dobavljača do krajnjeg korisnika ( potrošača ).
Integrisani prilaz obuhvata dobavljače, snadbjevače, isporučioce, menadzment snabdjevanjem, inetgrisan u logistiku i operacije.
Naravno ono takođe obuhvata koordinaciju i dogovor sa partnerima u kanalu koji se može sastojati od snadbjevača, posrednika, logističkih davaoca usluga i korisnika.
Cilj upravljanja lancem snadbjevanja je povećanje konkurentnosti. Samo kroz bližu integraciju učesnika i bolju koordinaciju tokova u lancu se može postići povećanje konkurentnosti, ali se pri tome mogu pojaviti sledeći problemi: [2]
• Različiti učesnici lanca snadbijevanja mogu imati konfliktne ciljeve;
• Lanac snadbjevanja je dinamički sistem koji se razvija neprestalno;
• Zahtjevi korisnika, mogućnosti snadbjevača, ali i poslovni odnosi između učesnika u lancu.
U savremenom smislu režim nabavka obuhvata: istraživanje tržišta nabavke, komparativnu analizuponude, izbor najpovoljnijeg dobavljača, ugovaranje kupoprodaje, nabavku u užem smislu,odnosno kupovinu i preuzimanje nabavljene robe i pripremu sredstava za proizvodnju, kadrove i finasiska sredstva.
Logistika nabavke se može definisati kao skup aktivnosti čija je svrha kontinuirano i ekonomično snabdevanje proizvodnje svim potrebnim resursima.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.