Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio memun1242 05. mart 2015. Prijavi dokument
1. Uvod
Bosna I Hercegovina zauzima položaj između jadranskeobale Balkanskog poluostrva i njegove unutrašnjosti (Panonska nizija, Moravski basen). Stoga su i glavni putni pravci ove republičke veze ove dve oblasti jugoistočne Evrope. Glavna teškoća zemlje je njen veoma izražen planinski karakter i teška neprohodnost, što je znatno doprinelo sporom razvoju saobraćaja u zemlji.
U pogledu opšteg stepena razvijenosti i saobraćajne strukture saobraćajne infrastrukture,Bosna i Hercegovina zaostaje u odnosu na potrebe privrede i društva, naročito u pojedinim područjima. Ovo je rezultat uništavanja postojeće saobraćajne infrastrukture i sredstava tokomratnih razaranja na teritoriju Bosne i Hercegovine, kao i nedovoljnog ulaganja u popravak,rekonstrukciju, te modernizaciju uništenih kapaciteta i izgradnju novih.Društveno-historijski uslovi su u proteklim stoljećima imali relativno negativan utjecaj narazvoj saobraćaja u Bosni I Hercegovini. Strani osvajaci koji su pod okupacijom drzali pojedine delove nase zemlje gradili su puteve koji su odgovarali njihovim,uglavnom vojnim I trgovackim,a najcesce eksplatacionim interesima.Tek tokom prekida okupacije,saobracaj se razvija prema interesima I planovima,u korist naroda sa prostora Bosne I Hercegovine.
2. Razvoj drumskog saobraćaja u BiH kroz istoriju
Geoprometni položaj BiH je takav da se preko nje ostvaruju prirodne veze Evrope premaIstoku i Mediteranu. Osnovna saobraćajna infrastruktura gradi se dolinama vodotoka Une,Vrbasa, Bosne, Neretve, Morave, gdje su se i ljudski tokovi kretali hiljadama godina.
Nagli društveno ekonomski razvoj u poslijeratnom periodu imao je za posljedicu i opštutendenciju porasta saobraćaja. Pri tome, prevozni kapaciteti motornog drumskog saobraćajarastu izuzetno brzim tempom.U periodu 1923-1980.godine dolazi do daljeg rasta drumskogmotornog voznog parka, naročito izraženog u rastu priključnih vozila. Rast broja vozila uBosni i Hercegovini ogleda se u sledećim periodima:
– 1966-1970 godine, 8.562 vozila, a u proseku godišnje 1.712 vozila
-1971-1975 godine, 15.907 vozila, a u proseku godišnje 3.181 vozilo
-1976-1980 godine, 16.409 vozila, a u proseku godišnje 3.282 vozila
Razvoj drumskog saobraćaja u baobraćajnom sistemu BiH, u poslednjih 20 gidinakarakteriše brzi porast stepena motorizacije, naročito protekle decenije, u kojoj je prosječnagodišnja stopa rasta broja registrovanih vozila iznosila 16 %.
Počevši od 1981.godine, usljed značajno pogoršanih uslova privređivanja, a uorganizacijama javnog drumskog transporta dolazi do stagnacije, koja traje do 1983. Godine.
Stepen razvijenosti drumskog saobraćaja po pojedinim regionima u svijetu i pojedinimzemljama u direktnoj je zavisnosti od dostignutog nivoa ukupne privredne razvijenosti.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.