Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio dunjolino 18. septembar 2014. Prijavi dokument
0. UVOD
Svrha ovog rada je prikaz planiranja i realizacije konkretnog zadatka iz oblasti špedicije, izvoz iz Beograda za Kazakstan, kompanije DHL.
Za izradu ovog rada korišćene su informacije i dokumenta dobijena u pomenutoj kompaniji, kao i podaci pronađeni na sajtu kompanije.
U prvom delu rada, predstavljena je uvodna priča što se tiče kompanije DHL. Odnosi se na istorijat firme,način na koji je dobila ime,način širenja i razvoja kompanije u celom svetu, kao i na našim prostorima.Zatim su nabrojane i pojedinačno opisane vrste usluga koje DHL pruža svojim klijentima, kao i načini njihove realizacije.
Drugi deo se odnosi na konkretni, obrađivani primer izvoza tj. transporta robe, zbirne pošiljke iz Beograda za Kazakstan. Govori se o načinu iniciranja posla, problemima koji prate otpremu robe, organizaciji prevoza i o dokumentima koji prate kompletan robni tok.
1. O KOMPANIJI DHL
Ime DHL potiče od prvih slova prezimena trojice osnivača ove kompanije Dalsey (Adrian),Hillblom (Larry) i Lynn (Robert).U samom početku poslovanja,1969. godine, oni su lično slali pismonosne pošiljke od San Franciska do Honolulua,obavljajući carinske poslove brodskog tereta pre dolaska broda u luku,znatno smanjujući vreme čekanja u luci.Na taj način korisnici njihovih usluga su postizali značajne uštede i smanjenje troškova.Od samog osnivanja DHL mreža je rasla neverovatnom brzinom.Kompanija je se širila na zapad,od Havaja ka Dalekom Istoku i obodu Pacifika,zatim na Srednji Istok,Afriku i Evropu (1974. godine-London).
Svoje usluge DHL je pružao u bivšoj Jugoslaviji od 1983. preko riječkog Transjuga,kao generalnog prodajnog agenta.Transjug je uspeo da približi tržištu uslugu od vrata do vrata.To je bilo prvo pružanje ove usluge u istočnoj Evropi.Od 1990. DHL investira u našu zemlju nekoliko miliona dolara,otvarajući nov regionalni centar i nekoliko gateway-a (za svaku republiku po jedan).Zbog odvajanja delova bivše Jugoslavije i nepostojanja jedinstvene države,DHL osniva lokalne kompanije u bivšim republikama.Tako se 6. decembra 1991. formira DHL International d.o.o.,srpska kompanija sa 100% stranog kapitala.1998. investira se 2,5 miliona dolara u poslovanje,informacione sisteme i ditributivnu mrežu.Sa poštom Srbije i poštom Crne Gore potpisuju se ugovori o strateškoj saradnji 1999/2000.U DHL-u Beograd se otvara prvi carinski referat za međunarodne ekspresne pošiljke.Naredne godine uvodi se u saobraćaj i sopstveni avion za transport robe.Od tada avion tipa AN26,svakog radnog dana saobraća na liniji Bergamo-Beograd,transportujući ekspresne DHL-ove pošiljke i avionski kargo.
Kupovinom kompanija DHL i Danzas od strane nemačke pošte,2003. godine,dolazi do suštinske promene u poslovanju,izgledu i transportnim mogućnostima.Pored usluga međunarodnog ekspresnog kurirskog saobraćaja,avio kargo transporta,nude se i usluge brodskog kontejnerskog transporta,kao i špedicije.U 2004. i 2005. razvijaju se usluge transporta robe drumskim saobraćajem po čitavoj Evropi i usluga domaćeg ekspresnog kurirskog transporta pošiljaka.
Danas,DHL je jedan od lidera na globalnom tržištu vazdušnog (ekspresnog i kargo),drumskog,vodnog transporta,kao i transportne logistike.Nudi širok spektar prilagodljivih rešenja,počevši od ekspresnog transporta dokumenata,pa sve do upravljanja i organizovanja celokupnog logističkog lanca.Zapošljava oko 300 000 ljudi posvećenih pružanju brzih i pouzdanih usluga koje ispunjavaju očekivanja i zahteve klijenata.Poseduju flotu od oko 300 aviona i vozni park od preko 19 000 vozila.Kompanija takođe radi i na uvođenju novih tehnologija u oblasti poštanskog saobraćaja.Koriste sisteme koji omogućavaju praćenje protoka robe i proizvoda,uz korišćenje bar koda.Tako postižu viši stepen bezbednosti transporta robe,mogućnost tačnog pozicioniranja robe,obaveštenje klijenta o isporuci…Značajna prednost korišćenja usluga ove kompanije je i to što imaju uspostavljene direktne kompjuterske veze sa carinama.Ovim softverom skraćuju vreme carinskih procedura za oko 50%.Istovremeno se garantuje tačnost prilikom obrade dokumentacije i kompletnih administrativnih poslova.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.