Odlomak

 

1. Uvod

U savremenom poštanskom saobraćaju osnovni principi kojima se vodi jedno preduzeće jeste zadovoljenje potreba korisnika, kako bi se omogućio razvoj i opstanak tog preduzeća na tržištu poštanskih usluga. Neophodno je poboljšati kvalitet i raznovrsnost usluga, zato što će se korisnik opredeliti za ono preduzeće na tržištu koje ima najraznovrsnije i najkvalitetnije usluge po najnižim mogućim cenama.
Jedan od segmenata koji poštansku uslugu čini kvalitetnijom jeste sistem za elektronsko praćenje poštanskih pošiljaka ili TRACK & TRACE sistem. Ovaj sistem korisniku omogućuje kvalitetniju uslugu, a zaposlenima koji pružaju tu uslugu olakšava rad i čini ga efikasnijim.

2. Šta predstavlja TRACK & TRACE sistem?

Izraz TRACK & TRACE u prevodu znači praćenje i traganje, ali on u poštanskoj terminologiji obuhvata i obeležavanje, identifikaciju i lociranje pošiljaka uz pomoć bar-koda i kompjuterske tehnologije koja omogućava efikasno korišćenje ovog sistema putem fiksnih i prenosivih laserskih čitača, računara i druge opreme.
TRACK & TRACE sistem se kao usluga ne može zasebno koristiti, odnosno potrebno je nešto za čim će se tragati, i omogućuje povećanje kvaliteta same poštanske usluge.
Neke od osobina TRACK & TRACE sistema su da:
 koristi tehnologiju zasnovanu na bar-kodu,
 omogućava pomeranje opreme ka mestu rada i efikasnije korišćenje prostora u poštama,
 postupak potraživanja pošiljaka je efikasniji i brži,
 unos podataka skeniranjem bar-kod oznake je precizniji i brži,
 smanjuju se troškovi prikupljanja podataka,
 veliki broj kvalitetnih izveštaja,
 mogućnost praćenja putem Interneta,
 mogućnost praćenja vreća, kontejnera i posuda sa pošiljkama,
 korišćenje sistema je moguće i za neautomatizovane pošte,
 veliki broj pomoćnih funkcija.
TRACK & TRACE sistem se sastoji iz tri glavne komponente. Prva komponenta je pokretni terminal za podatke ili PDT uređaj (Portabl Data Terminal) koji služi za skeniranje bar-kod oznaka na pošiljkama, sačinjavanje listova uručenja, popisa otpremljenih pošiljaka, kao i uručenje pošiljaka uz prihvatanje potpisa i imena primaoca u elektronskom obliku.
Druga komponenta je radna stanica za praćenje i kontrolu koja se sastoji od računara, štampača, štampača za bar-kodove i komunikacione podloge. Podaci koje prikupi PDT uređaj se šalju na radne stanice radi obrade. Prenos ovih podataka se vrši preko podloge. Pošto se podaci pošaljusa PDT-a, radna stanica utvrđuje da li ima novih podataka koje mora da pošalje na PDT (softverskih podataka, podataka iz tabela, novih datuma ili drugih sinhronizacionih informacija). PDT mora da ostane na podlozi sve dok se podaci ne prenesu sa uređaja na radnu stanicu i dok se novi softver ne učita sa radne stanice na PDT.
Treća komponenta je host računar sistema za praćenje i kontrolu. Sastoji se od Internet i Intranet web sajta. Internet omogućava korisnicima usluge da prate kretanje njihovih pošiljki kroz poštanski sistem, dok Intranet omogućava prenos relevantnih podataka između računara poštanskog sistema, kao i uvid u istoriju pošiljke, prikupljanje izveštaja i drugo. Komunikacija između komponenti sistema je prikazana na slici 1.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Telekomunikacije

Komentari