Odlomak

1. UVOD

U sadašnjim uslovima pojačane konkurencije traži se upavljanje kvalitetom koje uključuje ne samo kontrolisanje i održavanje stalnog nivoa kvaliteta, već i kontinuirano poboljšanje kvaliteta, sprečavanje pojave neispravnosti i neusaglašenosti, sa krajnjim ciljem ostvarenja totalnog upravljanja kvalitetom.

Da bi se ostvario kvalitet važno je upravljati svim aspektima kvaliteta i kontrolisati ih.
Kvalitet je postao fenomen našeg doba i najvažniji tržišni faktor kako u međunarodnoj, tako i u unutrašnjoj razmeni proizvoda i usluga. Stvoriti konkurentan kvalitet je nužnost za opstanak u današnjoj opštoj poslovnoj klimi. Tržište je sve probirljivije u pogledu kvaliteta pa investiranja u kvalitet postaju jasne svim isporučiocima koji hoće da ponude kvalitetan proizvod ili uslugu.
Obezbeđenje kvaliteta služi sa jedne strane kao najefikasnije sredstvo upravljanja a sa druge strane kao sredstvo za sticanje. U suštini, kvalitet predstavlja novi poslovni trend, novu kulturu poslovanja, nove odnose između proizvođača i kupca. Ovakav način poslovanja (upravljanja i sticanja) može da prihvate jedino tržišno orijentisana preduzeća (i privreda uopšte) sa marketinškim pristupom proizvodnji.
2. FUNKCIJA UPRAVLJANJA KVALITETOM

Funkcija upravljanja kvalitetom je deo ukupne funkcije upravljanja organizacijom koji se odnosi na kvalitt i ostvaruje se putem:
1. Planiranja kvaliteta,
2. Operativnog upravljanja kvalitetom,
3. Obezbeđenja kavlitetom
4. Poboljšanja kvaliteta
Funkcija upravljanje kvalitetom treba da obuhvati sve aspekte kvaliteta od: oblikovavanja proizvoda (robe ili usluge), tokom njegove proizvodnje i korišćenja u upotrebi odnosno sve faze aktivnosti iz kruga kvaliteta.

Važno je da svi napori na ostvarivanju kvaliteta moraju da budu vođeni poslovnom politikom i politikom kvaliteta organizacije, zatim sistemima planiranja i kontrolisanja kvalieta kojim se obezbeđuje kvalitetan izlaz.

Sistem kvaliteta mora da uključi sve pojedince i da omogući uslove za sprečavanje pojave grešaka tj. neispravnosti u svim delovima organizacije.

Ostvarenje kvaliteta rezultata procesa predstavlja jedan od četiri ključnih ciljeva u većini organizacija.

Dok je on nešto o čemu mora da brine cela organizacija, funkcija proizvodnje zadužena je odgovornošću da izradi proizvode ili usluge koji odgovaraju zahtevima potrošača. Ta se odgovornost može ispuniti jedino odgovarajućim operativnim upravljanjem kvalitetom tokom svih faza proizvodnje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari