Odlomak

Sistem distribucije predstavlja lanac individua ili organizacija koje se nalaze na putu od proizvođača do krajnjih korisnika, a čija je uloga da obezbede i olakšaju premeštanje proizvoda od proizvođača do krajnjih korisnika. Distribucija obuhvata dva područja, a to su: izbor najefikasnijeg kanala distribucije i fizička distribucija, odnosno logistika, koju sačinjavaju skladištenje, transport itd. Fizička distribucija uključuje mnoge važne stavke kao što su: korisničke usluge, kontrola invetara, upravljanje materijalom, zaštitno pakovanje robe, proces naručivanja, transport, izbor mesta skladištenja.
Skladištenje, transport i zalihe robe postaju značajan deo distribucije, odnosno marketinga, jer su iskustva pokazala da se na tom području mogu ostvariti ne samo uštede, nego i povećati tražnja, odnosno prodaja robe. Veliki poblem u ovoj oblasti za dobavljače, uvoznu logistiku i menadžere distribucije predstavlja curenje materijala i korisnika. Dve važne komponente distribucije su uvozna i izvozna logistika. Uvozna logistika se karakteriše promenom zahteva, a izvozna logistika je okarakterisana različitim uslugama i fokusira se na balans usluga i cene.
Strategije koje se primenjuju u distribuciji treba da doprinesu kako ispunjenju ciljeva korisnika (kupaca), tako i da omoguće dobit organizacije. Prilikom stvaranja (formiranja) strategija, organizacije imaju veliki manevarski prostor, kome su, u svakom slučaju, putem internih i eksternih okvirnih uslova postavljene granice. Generisanje i formulisanje strategija marketinga je kreativni stvaralački proces. On može da se ojača pomoću određene strateške dimenzije. Od važnih dimenzija može se stvoriti više kombinacija, ili sve dimenzije mogu ravnopravno da uđu u strategiju ili jedna dimenzija dominira nad ostalim. Nije retkost da se strategije često nazivaju po nekoj, upravo dominantnoj dimenziji.
Karakteristične strateške dimenzije određuju: vrsta i način obrade tržišta, obim obrade tržišta, nivo iskustva i znanja o tržištu, prostorna struktura tržišta, razvojni pravci u osvajanju novih tržišnih prostora, ponašanje na tržištu prema konkurenciji, odnosi proizvod/tržiste, prednosti konkurencije/aktiviranje tržišta, inovacije u organizaciji i menadžmentu sa tržišnim implikacijama, kooperacija sa kupcima i potrošačima, tehnološka orijentacija za zadovoljavanje potreba potrošača. Ove strateške dimenzije čine ose simetrije strategijama marketinga, ali istovremeno predstavljaju i orijentacioni pravac kod generisanja i formulisanja strategija logistike.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 35 stranica
  • Logistika u saobraćaju Branko Davidović
  • Školska godina: Branko Davidović
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Kragujevac,  Visoka tehnička škola strukovnih studija u Kragujevcu  

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari