Odlomak

1. UVOD

Nautički turizam je vid turizma koji se obavlja na vodi i uz vodu. Ime je nastalo od grčke riječi naus (lat. navis) koja znači brod. U širem smislu njeno značenje se vezuje za pomorstvo, plovidbu, brodarenje.    Nautički turizam je danas dostigao masovne razmjere u svim razvijenim krajevima svijeta, posebno u Evropi i SAD. Trenutno u raznim pomorskim zemljama svijeta, razmješteno je i plovi oko sto pedeset miliona plovila nautičkog turizma (jahte, jedrilice, motorni čamci). U isto vrijeme, u nautički turizam aktivno je uključeno, radi rekreacije psihosomatskog uravnoteženja i zdrave razonode, preko 500 miliona ljudi. Iskustva u svim razvijenim turističkim zemljama pokazuju da ni u jednoj regiji uz topla mora ne može biti intezivnog i uspješnog turističkog prometa bez učešća i razvoja nautičkog turizma. Turistički promet na moru bez obzira na sve druge turističke vrijednosti i povoljnosti ostaje hendikepiran, ako ga ne prati i odgovarajuća savremena nautička ponuda i infrastruktura.
U stranoj literaturi nautički turizam se često poistovjećuje sa pojmom marine turism ili nauticki turism. Ovako definisan pojam se direktno povezuje za plovidbu i druge aktivnosti na moru. Nautički turizam se ostvaruje na rijekama i jezerima, njihovim obalama na vlastitim ili iznajmljenim plovilima za rekreaciju, razonodu i sport, nacionalno ili u plovidbi. S druge strane marine turism, kako ga neki autori definišu obuhvata i aktivnosti turista na plaži koji obicno nijesu obavezno i direktno povezani s plovidbom.
Kada se navedenim pojmovima nautical tourism i marine tourism dodaju i drugi, kao yachting tourism, lesuire boating, većpostaje jasniji pojam nautičkog turizma koji obuhvata sadržaje iaktivnosti na vodi (moru, jezerima, rijekama), a koji se dopunjavaju sa određenim aktivnostimana kopnu i boravkom turista nautičara na plovilima.
Turističke usluge u nautičkom turizmu su:
•    Iznajmljivanje prostora uz uređenu i djelimično ili potpuno, zaštićenu obalu-vez zasmještaj plovnih objekata i turista nautičara koji borave na njima;
•    Iznajmljivanje plovnih objekata za odmor i rekreaciju (charther, crusing i sl.);
•    Prihvat, čuvanje i održavanje plovnih objekata na vezu u moru i suvom vezu;
•    Usluge snabdijevanja nautičara (vodom, gorivom, namirnicama, rezervnim djelovima,opremom i sl.);
•    Uređenje i pripremanje plovnih objekata;
•    Davanje različitih informacija nautičarima (vremenska prognoza, nautički vodiči i sl.);
•    Škole jedrenja, obuke za skutere i voditelje čamaca.
U ovom radu biće govora o strategiji plasiranja konkretnog proizvoda na određenom prilagođenom tržištu. Zatim će autori, vodeći se sagledavanjem problema od opšteg ka posebnom, na početku definisati marketing i strategiju Porto Montenegra kao opšteg, i navesti karakteristike i ciljeve koji se žele ostvariti, nakon čega će se baviti tematikom problema vezova za jahte i luksuzne čamce, kao kao posebne usluge koju pruža Tivatska marina i uslovima koji se moraju ostvariti da bi se ova usluga plasirala kao proizvod na tržištu, kao i zadacima koji predstavljaju preduslov za plasiranje svake usluge,pa i ove, na slobodnom tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari