Odlomak

U V O D
Značaj marketinga  u poslovanju jedne organizacije, u današnje vreme, nevezano za njenu delatnost je ogroman. Vrše se jako detaljna ispitivanja tržišta, troši se velika količina novčanih, informacionih  i  ljudskih resursa da bi se napravio što bolji marketing koncept. Etimološko značenje termina marketing jeste stavljanje na tržište. Ne postoji opšte prihvaćena definicija marketinga, ona zavisi sa kog stanovišta se marketing izučava. Kako je to oblast koja se stalno razvija i napreduje, vremenom su se i pristupi marketingu menjali, tako da je veliki broj autora radova o marketingu uneo  nove elemente i u tumačenje pojma marketing. Evo nekoliko definicija marketinga:
•    Marketing je nezaobilazna, jedinstvena poslovna funkcija ( Drucker, P).
•    Marketing je obavljanje poslovnih aktivnosti upravljanja tokovima roba i usluga od proizvođača do potrošača .
•    Marketing je poslovna funkcija koja prepoznaje neispunjene potrebe i želje, definiše i meri njihovu jačinu i potencijalnu isplativost, određuje koja to ciljna tržišta organizacija može na najbolji način da usluži, odlučuje o tome koji proizvodi, usluge i program odgovaraju izabranim tržištima i apeluje na sve u organizaciji da misle o kupcu i stoje mu na usluzi    (Kotler) .
•    Marketing je društveni i upravljački proces kojim putem stvaranja, ponude i razmene proizvoda od vrednosti sa drugima, pojedinci i grupe dobijaju ono što im je potrebno ili što žele (Kotler).
•    Marketing je kreacija vremena i prostora uz ostvarenje koristi .
•    Marketinška svrha poslovanja jeste  da  kreira i zadrži kupca  (Levitt, T).                   Rodonačelnik beogradske škole marketinga, Milisavljević, određuje marketing kao : ekonomski proces, poslovnju funkciju, poslovnu koncepciju i naučnu disciplinu. Ključna marketing aktivnost jeste upravljanje marketing miksom organizacije. Marketing miks predstavlja kombinaciju instrumenata marketinga kojima se organizacija koristi kako bi postigla očekivani nivo prodaje na odabranom tržištu. Marketing miks se sastoji od  četiri glavna elementa :
1.    Proizvod  (product)
2.    Cena  (price)
3.    Promocija  (promotion)
4.    Distribucija (place)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari