Ispitivanje karakteristika tkanina za specijalne namjene
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio vanja1010 16. mart 2015. Prijavi dokument
Interna i eksterna analiza tržišta
Tržišta se neprekidno karakterno menjaju, trendovi u okviru njih su krajnje nepredvidivi i u skladu sa tim za preduzeće iskrsavaju stalno neke nove poslovne mogućnosti. Kako bi se lakše prilagodila krajnjem potrošaču, kompanija u odgovoru na stalne izazove na tržištu najpre sačinjava internu analizu, koja polazi od premisa finansijskih izvora preduzeća, proizvodnih kapaciteta, kvalifikovane radne snage i uobičajeno je delimo u četiri kategorije:
1. Kupci: izraženi u brojci, značaju, veličini, zahtevima (u skladu sa sociološkim, demografskim, pshiografskim i geografskim faktorima).
2. Prodaja: volumen, vrednost, tržišna segmentiranost, proizvodni udeo, tržišno učešće.
3. Marketing aktivnosti: marketinško istraživanje, razvoj novih proizvoda, pozicioniranost proizvoda, promotivne aktivnosti, metode prodaje, distribucioni kanali, sve uslužne aktivnosti usmerene ka krajnjem potrošaču.
4. Ostali faktori: proizvodni kapacitet, veštine top menadžmenta, korporativni ciljevi i politika preduzeća.
U eksternoj analizi tržišnog okruženja preduzeće koristi informacije iz sledećih raspoloživih kategorija izvorišta:
1. Politički: sagledani kroz prizmu efektive važeće legislative i propisanih vladinih mera.
2. Ekonomski: ekonomski pokazatelji trenutne uspešnosti preduzeća i potencijali u budućnosti.
3. Kulturološki i socijalni: pregled populacione statistike i izmene unutar istog.
4. Tehnološki: uticaj inovacija i novih tehnologija na postojeće i buduće pozicioniranje preduzeća na tržištu.
5. Konkurencija: determinacija konkurencije i sagledavanje relacija sa istom, anticipiranje njenog ponašanja kroz kompanijske aktivnosti.
Objedinjenje pravilno urađene interne i eksterne analize u jednoj kompaniji definišemo kao situacionu analizu, kojoj uobičajeno sleduje SWOT analiza.
Swot analiza
SWOT analiza predstavlja marketinško-strategijski instrument pomoću koga se ispituju snage/slabosti datog preduzeća naspram šansi/opasnosti iz okruženja. Ovo je analitička metoda koja putem 4 elementa: snage, slabosti, šansi i opasnosti ukazuje na određene situacije sa kojima se preduzeće svakodnevno interno i eksterno susreće u okruženju u kome posluje. Preciznije, SWOT analiza je akronim od engleskih reči:
• Strengths – snage
• Weaknesses – slabosti
• Opportunities – šanse
• Threats – opasnosti
i predstavlja analitičko sredstvo kojim preduzeće pravi početni korak u definisanju postojeće i željene pozicije na tržištu. Vremenska dimenzija je izuzetno bitan činioc prilikom sačinjenja ove vrste analize, te se u tom kontekstu snage i slabosti tretiraju kroz prizmu sadašnjosti utemeljene na prošlim poslovnim operacijama, dok šanse i opasnosti predstavljaju budućnost jedne firme.
SWOT analiza se uobičajeno sprovodi u okviru tzv. SWOT matrice u kojoj su zastupljene kvalitativna i kvantitativna dimenzija položaja preduzeća na datom tržištu. Predstavlja praktičnu alatku za određivanje strategije za dostignuće optimalnih ciljeva zarad donošenja najefikasnijih odluka po poslovanje, uglavnom u jednom turbulentnom i krajnje neizvestnom okruženju poslovanja.
Iako shvaćena kao subjektivna metoda određivanja strategije, SWOT analiza se podjednako adekvatno može primenjivati kako na personalnom planu u smislu postavki ličnih ciljeva, tako i na nivou cele kompanije, nekog određenog poslovnog zadatka i sl.
Koristeći SWOT analizu, preduzeća se fleksibilnije mogu usmeravati na područja poslovanja u kojima su jaka, ali i na ona na koja potencijalno upućuju date mogućnosti, tj.prilike na tržištu.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.