Odlomak

UVOD

Prvo pitanje koje sami sebi postavljamo pre osnivanja preduzeća jeste sta želimo da proizvodimo ili koje usluge da pružamo, kome ćemo prodavati naš proizvod, ko će nam biti konkurencija, koliko robe treba da prodamo i na koji način da bi uspešno poslovali.
Drugo pitanje koji sami sebi treba da postavimo je kako i gde da nabavimo mašine za rad, koje sirovine i odakle, gde da nađemo specijalizovane radnike za tu vrstu delatnosti kojom želimo da se bavimo.
Sledeće pitanje se nameće kako da se prikažemo javnosti da postojimo, da li da krenemo odmah sa reklamom i promocijom i koliko smo spremni da potrošimo novca za marketing usluge.
Kada smo se na kraju odlučili kojim ćemo se poslom baviti, moramo da krenemo sa planom organizovanja proizvodnje. Najvažnija stvar ili pitanje pre svih pitanja je isplatili se to raditi. Da bi došli do odgovora da li se isplati da se bavimo tim poslom moramo organizovati poslovanje, koliko će prihoda doneti taj posao, koliko ćemo imati troškova u toku proizvodnje i isporuke.
Porodično preduzeće firme obuće „Polini“
Firma obuće Polini je samostalna zanatska radnja za prodaju dečijih cipela. Nastala je kao mala radnja, odnosno mali porodični biznis. Sedište firme „Polini” je Kikindi, sa tradicijom dugom dvadeset godina.
Sam početak rada firme obuće “Polini” bio je prilično težak. Porodica Gvozden iz Kikinde osnovala je 1993. godine firmu iz sopstvenog kapitala, stečen dugogodišnjim radom. Prva radnja je bila mala skromna prostorija. Tokom dugogodišnjeg rada, tradicija porodica Gvozden, prerasla je u ozbiljnu radnju dečije obuće.
Prvi korak porodičnog biznisa je bio velika inspiracija. Trebalo je prodati proizvedene cipele, koja će na dečijoj nozi biti oslonac za prve korake. Odabir materijala i modela trebao je da bude kvalitetan, da materijali budu prirodni, da modeli budu zdravstveno testirani a dizajn moderan i u trendu.
Iz male radnje firme obuće “Polini” je prerasla u savremenu radnju za prodaju cipela. Zbog povećanog obima posla i velike potraznje za njihovim proizvodima morali su da se proširuju i modernizuju. Danas firma obuće “Polini” posluje na zemljištu od preko 200 kvadratnih metara, na kojem se nalazi oko 100 kvadratnih metara poslovnog prostora. Firmu čini velika radnja u kojima se prodaju dečije cipelice po najmodernijim standardima i u dobrim uslovima za rad. Firmu čini oko 7 zaposlenih radnika.
Danas, dizajn i konkurencija u potpunosti prati svetske trandove. Firma obuće “Polini“ sarađuje sa domaćim dizajnerima. Pored estetskog izgleda, veoma važna stavka prozvodnje je i zdravstveni aspekt, i zbog toga obuća “Polini” sarađuje sa pedijatrima, fizijatrima i ortopedima.
Firma obuće “Polini” je suočena sa stalnim promenama i zato im je potrebna nova strategija. Suočava se sa promenljivim vrednostima i zahtevima potrošača, rastućom konkurencijom, privrednom stagnacijom i brojnim drugim ekonomskim, političkim i društvenim problemima.Da bi mogli da odrade plan na duži rok potrebno je detaljno istraživanje tržišnih kretanja u grani, ne samo na domaćem tržištu.Glavni problem firme obuće “Polini” je sezonski uticaj, skraćenje rokova od nabavke repromaterijala od početka proizvodnje, skraćenju rokova proizvodnje do prodaje a sve u cilju obezbeđenja likvidnosti.
Kada su proizvodi u pitanju firma obuće “Polini” raspolaže sa vrhunskim proizvodnim programom za izradu dečijih cipela. Cipele se prodaju od prirodnih materijala po evropskim normama i kvalitetu koji zadovoljava standard. Kolekcije za proleće-leto i jesen-zimu pripremaju modelari, kreatori, a izbor vrše menadžeri za prodaju. Izbor kolekcije je traženje najbolje alternative između onog što upućuje na buduću tražnju i onoga što se prodavalo u prošloj sezoni. Bira se alternativa između modnog trenda i celogodišnje tražnje. Izborom modela i procenom vremena trajanja njihovih prodaja, bitno se utiče na prodajnost pojedinih modela. Cilj je da model ima dužu prodajnost . Kratkoročne prodaje imaju visok stepen rizika, te takve modele trebe eliminisati iz kolekcije. Uvek raspolažu stalnim lagerom robe i uvek su dostupne informacije o novim proizvodima i cenama. Reklama za nove proizvode se vrši u prodajnom centrima, štampom, internetom i tv.
Za prodaju cipela najčešce se koriste prirodni materijali. Od prirodnih materijala najčešce koriste kravlju, svinsku, koziju i konjsku kožu. Prirodna koža je meka i lako se prilagođava stopalima. Đonovi su od prave kože, gume a i od sintetike. Oni štite od hladnoće, toplote, neravnih površina i oštih objekata. Zato đonovi moraju biti kvalitetni.
Način izrade koji koriste za povezivanje gornjeg dela cipele i đona cipele utiče na funkcionalnosti i održavanje. Obuća je lepljena , fleksibilna i resovana obuća.
Firma obuće “Polini” pred kraj sezone snizi cenu robe koja je ostala u zalihama. Ovde se postavlja dilemama da li je bolje vršiti predsezonsko sniženje ili poslesezonsko sniženje. Oni uglavnom prave predsezonsko sniženje jer daje bolje efekte, procenat sniženja je niži, a vreme prodaje brže.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari