Odlomak

 
Uvod
Informaciona revolucija karakteriše drugu polovinu 21. veka i predstavlja jednu od glavnih podsticaja globalizacije. Svet se kreće ka konkurenciji u globalnim tehnologijama. Tehnologija predstavlja “proizvod” koji nakon stvaranja postaje dostupan na svakome mestu. Razvoj informacione tehnologije je našao primenu u turističkoj industriji: u hotelskoj industriji, u saobraćaju, u rent-a-kar organizacijama, u turističkim agencijama. Informaciona tehnologija ima velike zasluge za dinamičan razvoj ukupne turističke industrije danas u svetu.
Mogu se izdvojiti tri inovativna talasa koja su uticala na razvoj turizma poslednjih decenija 21. veka (Petrović, 2006):
• razvoj kompjuterskih rezervacionih sistema (CRS) tokom sedamdesetih godina 21.veka;
• razvoj globalnih distributivnih sistema (GDS) osamdesetih godina 20. veka;
• razvoj i primena Interneta i društvenih mreža .
U poslednjih nekoliko decenija uslužni sektor postaje ključna aktivnost kako u razvijenim, tako i u zemljama u razvoju. Hotelijerstvo je receptiva turizma i osnovni uslov njegovog razvoja.Povećanje turističke tražnje utiče na povećanje hotelijerske ponude.Ako ovome dodamo značajne tehničko-tehnološke inovacije koje se poslednjih godina integrišu u hotelsko poslovanje,možemo zaključiti da hotelijerstvo postaje “industrija”. Imajući u vidu iznete činjenice,tako i značaj i perspektive koje ima hotelijerstvo,nameće se potreba za istraživanjem i analiziranjem opštih zakonitosti hotelskog poslovanja.
Internet je najkompleksniji od svih informacionih tehnologija, jer predstavlja uniju medija, telekomunikacija i informacione tehnologije, snažno povećavajući interakciju između proizvođača i potrošača. Od ranih 90-tih godina 20. veka, Veb (skraćeno od World Wide Web , WWW ili W3) je postao najrazvijeniji i najrašireniji deo Interneta, omogućavajući distribuciju multimedijalnih informacija. Tekstualni podaci, grafika, fotografije, video i zvučni zapisi su lako postali dostupni putem Veba. Zbog toga je Veb pokrenuo revoluciju u dotadašnjoj informaciono-komunikacionoj tehnologiji i posto glavni faktor razvoja inovativnih platformi za efikasnu i brzu razmenu ideja i proizvoda. Sve to je dovelo do brojnih uticaja koji oblikuju savremeni marketing, kao i marketing u turizmu (Buhalis, 1998; Alexandrova, 2000; Castañeda, 2007).
Marketing na Vebu može osnažiti male i velike ugostiteljske objekte za smeštaj, koja putem Interneta mogu pristupiti globalnom tržištu. Istovremeno, Veb je postao najefikasnije sredstvo putem koga turisti pretražuju informacije o hotelijerskim proizvodima i uslugama (Pan, Fesenmaier, 2006).
Moderno hotelijerstvo se ne može zamisliti bez velikih, skupih, ali pre svega udobnih hotela, koji svojim klijentima pružaju ugostiteljske usluge. Milioni ljudi putuje van svoje zemlje sa željom da se odmore, da upoznaju nešto novo, kulturu, običaje zemlje u koju odlaze. Međutim ne putuju samo turisti, pošto je 21. vek vek poslovnih ljudi, koji na svojim putovanjima traže udoban smeštaj, kvalitetnu ishranu, kao i ostale usluge. Hoteli koji su prilagođeni njihovim potrebama su najčešće gradski hoteli.
Predmet, hipoteza, ciljevi i značaj istraživanja
Predmet istraživanja diplomskog rada Uloga i značaj Veb sajtova ugostiteljskih objekata za smeštaj u Nišu je prikaz mogućnosti i značaja Veb marketinga u turizmu. Diplomski rad će obuhvatiti utvrđivanje opšteg značaja Veb marketinga u ugostiteljstvu, određivanje faktora uspeha Veb marketinga u ugostiteljstvu, utvrđivanje nivoa, vidova i oblika upotrebe Veb marketinga u ugostiteljstvu na području Nišu. Internet je u Nišu i okolini i čitavoj Srbiji u ekspanziji, pokušavajući da nadoknadi zaostajanje u odnosu Evropu i Svet. Inostrana turistička tražnja u velikoj meri ima stečene navike korišćenja Veba u turističke svrhe, što mora da prati turistička delatnost u svojim marketing aktivnostima. Subjekti ugostiteljske delatnosti u Novom Sadu koriste Veb i marketing na Vebu, ali nivo, vidovi i oblici te upotrebe ne odgovaraju brojnim mogućnostima koje nudi ova informaciono-komunikaciona tehnologija. Jedan od glavnih razloga za takvo stanje je nepoznavanje svih mogućnosti koje pruža Veb marketing u turizmu. Na osnovu navedenog izdvaja se hipoteza diplomskog rada:
„Ugostiteljska preduzeća u gradu Nišu koriste Veb marketing, ali ne na nivou i obliku kao ugostiteljski objekti u regionu, Evropi i svetu“.
Cilj istraživanja je da mogućnosti Veb marketinga predstavi kroz teorijsku i praktičnu analizu. Konkretan cilj diplomskog rada je da ukaže na savremene trendove i nove mogućnosti uspešne primene Veb marketinga u ugostiteljstvu, ali i da utvrdi nivo, stanje i načine primene Veba u okviru marketing miksa proizvoda, cena, promocije i distribucije ugostiteljskih smeštajnih kapaciteta Niša.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari