Noseći sistem
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Maturski Radovi, Skripte, Umetnost/Dizajn
Objavio Andrija2043 25. septembar 2014. Prijavi dokument
UVODNI DEO
Konstrukcija odeće predstavlja projektovanje krojnih delova odevnog predmeta na osnovu dimenzija tela čoveka.
Da bi se zadovoljili zahtevi u pogledu funkcionalnosti, kvaliteta, udobnosti i estetskog izgleda odeće potrebno je da se konstrukcija kroja odevnog predmeta izvede stručno i precizno.
Odevni predmeti se sastoje od osnovnog materijala (tkanina, pletenina, kože…) i pomoćnog materijala (postava, međupostava…). Konstrukcija krojeva izvodi se posebno za svaku od ovih vrsta materijala.
Krojni delovi, postave, među postave i ostali pomoćni materijal, konstruišu se na osnovu krojeva za osnovni materijal. Postupak rada na izradi kroja obuhvata:
– Osnovnu konstrukciju
– Modelovanje Kroja.
Osnovna konstrukcija kroja predstavlja crteđ na kojima je glavni i pomoćni konstrukcionim linijama proektovan deo odevnog predmeta.
Modelovanje kroja se izvodi sa ciljem što boljeg prilagođavanja osnovnog kroja obliku tela i datoj skici modela.
Postupak modelovanja obuhvata premeštanje ušitaka i šavova na konstrukcionom kroju, određivanje novih šavova, dodavanje nabora i falti, proširivanje i presecanje delova odevnog predmeta itd.
Krojeve za nove slične modele odevnog predmeta treba od početka, nego se postupkom prekonstruisanja postojećih krojeva mogu na racionalan način izraditi novi krojevi. Primenom kompjuteraja ovaj postupak se znatno racionalizuje.
KONSTRUKCIONA PRIPREMA
IZRADA KOLEKCIJE
Pre nego što se pristupi bilo kakvoj pripremi proizvodnje, potrebno je skupiti ideje, prikupiti informacije i odabrati.
Sakupiti ideje – znači pratiti stručne literature, posećivati sajmove i modne revije, obilaziti izložbe, pretraživati WEB – sajtovima, na internetu i sl.
Prikupiti informacije znači pratiti kojim materijalima, pomoćnim sredstvima i opremom raspolaže tržište, kao i anketirati potencijalne kupce.
Dizajneri uz pomoć saradnika koji se bave marketingom i analizom tržišta anketiraju odgovarajuće ciljne grupe potrošača.
Obraditi sakupljene ideje i informacije znači sačiniti izbor najpovoljnijeg rešenja iz niza ideja i informacija. Posle izbora sve podatke treba analizirati i grupisati prema izvoru informacija, ciljnoj grupi, izgledu, vrsti materijala itd.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio dragan79 25. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.