Odlomak

1.    Šta je Upravljanje lancem snabdevanja (SCM)?

Upravljanje lancem snabdevanja (SCM) je upravljanje protokom robe. To uključuje kretanje i skladištenje sirovina i gotovih proizvoda od tačke porekla do tačke potrošnje. Međusobno povezane  mreže i kanali su uključeni u dopremanju proizvoda i usluga koje su potrebne krajnjim kupcima u lancu snabdevanja.
Upravljanje lancem snabdevanja je definisano kao “dizajn, planiranje, izvršenje, kontrola i praćenje lanca snabdevanja aktivnosti sa ciljem stvaranja neto vrednosti, izgradnje konkurentne infrastrukture, usklađivanje logistike širom sveta, sinhronizovanje snabdevanja tražnje i merenje učinka globalno “.
SCM se u velikoj meri oslanja na upravljanje operacijama, logistiku, nabavku i informacione tehnologije i teži integrisanom pristupu.

2.    Problemi u upravljanju lancem snabdevanja

U upravljanju lancem snabdevanja se nailazi na sledeće probleme:
Konfiguracija distributivne mreže: broj, lokacija i mrežne misije dobavljača, proizvodnih objekata, distributivnih centara, skladišta i kupaca .
Distribucija strategija: pitanja operativne kontrole (npr. centralizovana, decentralizovana ili javna); šema isporuke (npr. direktna isporuka, pretovar, direktna dostava prodavnicama ili zatvorena petlja špedicija); prevozna sredstva (npr. motorni prevoznik, kamioni, manje od kamiona, železnički, intermodalni transport, prikolice na teretnim kolima i posude za teretna kola, avion ); dopuna strategije i kontrola transporta (npr.  privatni prevoznik, zajednički nosač, nosač ugovora ili treća strana).
Kompromisi u logističkim aktivnostima: Navedene aktivnosti moraju biti koordinirane da bi se postigla najniža ukupna cena logistike. Kompromisi mogu povećati ukupnu cenu, ako je samo jedna od aktivnosti optimizovana. Na primer, cene punog kamiona su ekonomičnije na osnovu cene po paleti nego što su pošiljke polupraznog kamiona. Međutim, punim kamionom proizvoda se smanjuju troškovi prevoza, ali će zato doći do povećanje troškova zaliha, koji mogu povećati ukupne troškove logistike. Planiranje logističkih aktivnosti stoga zauzima pristup sistema. Ovi kompromisi su ključni za razvoj efikasne logistike i SCM strategije.
Informacije: Integracija procesa u lancu snabdevanja u cilju razmene vrednih informacija, uključujući signale tražnje, prognoze, inventar, transport i potencijalne saradnje .
Upravljanje zalihama: Upravljanje količinom i lokacijom inventara, uključujući sirovine, rad u procesu i gotove robe.
Tokovi gotovine: Uređenje uslova plaćanja i metoda za razmenu sredstava preko entiteta u okviru lanca snabdevanja.
Izvršenje lanca snabdevanja podrazumeva upravljanje i koordinaciju kretanja materijala, informacija i sredstava kroz lanac snabdevanja. Protok je dvosmeran. SCM aplikacije pružaju u realnom vremenu analitičke sisteme koji upravljaju protokom proizvoda i informacija u lancu snabdevanja mreže.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari