Odlomak

UVOD

Tema diplomskog rada je : „Slikovnica u radu sa decom“.
Koristeći slikovnice u radu s decom, ciljevi koji se postižu su: bogaćenje rečnika kao i rečenice, podsticanje govornog stvaralaštva, sticanje poverenja kod dece u svoje sposobnosti i da se kod dece razvije ljubav prema knjizi.
Zadaci preko kojih bi se ciljevi ostvarili su: poseta gradske bibilioteke, formiranje kutka biblioteke u radnoj sobi, sticanje navika za korišćenjem knjige, klasifikovanje slikovnica, podsticanje na razgovor i spontano pričanje.
Diplomski rad se sastoji iz uvodnog dela, tri poglavlja, zaključka i literature.
U uvodnom delu upoznaćete se sa temom diplomskog rada, ciljevima koji se postižu u radu, odnosno zadacima preko kojih će ciljevi biti ostvareni, kao i sadržaj svakog poglavlja i literature na koju ću se oslanjati u radu.
U prvom poglavlju iznose se istraživanja već poznatih autora, koja se baziraju na pojmu slikovnice, vrstama slikovnica i kriterijumima za slikovnice, koristeći sledeću literaturu: mr Radomir Matić „Metodika razvoja govora do polaska u školu“ „Nova prosveta“ ,Beograd, 1985. , mr Radomir Matić „Metodika razvoja govora dece predškolskog uzrasta“ , Beograd, 1977. , dr Slađana Milenković „Metodika razvoja govora“ , Sremska Mitrovica, 2012. , i Dobrila Belamarić „Prva knjiga deteta“ , Novi Sad, 1969.
Rad sa slikovnicama i metode rada u radu sa istom iznose se u drugom poglavlju koristeći literaturu dr Emil Kamenov „Knjizevnost u dečjem vrtiću“ , Novi Sad, 1996.
U trećem poglavlju sledi upoznavanje sa obradom priče “Crvenkapa” pisanom pripremom za aktivnost iz metodike razvoja govora sa temom „Slikovnica u radu sa decom“ kao podsticaj za razgovor i spontano pričanje i analizom aktivnosti.
Sam zaključak se odnosi na ostvarivanje ciljeva i zadataka.
1.SLIKOVNICE
1.1.POJAM SLIKOVNICE
Slikovnica je bogato ilustrovana pripovetka sa sažetim tekstom, koji je ispod slike ubačen u obliku mehura.
Slikovnica je po nastanku veoma stara, datire jos u XIII i XIV veku, kao neka vrsta kolarističkog letka različite sadržine (kao polemički, politički ili religiozni tekst kao i senzacionalna priča koja ima zadatak da zagolica čitalačku maštu i radoznalost ). Ovakav tip slikovnice je bio prodavan na vašarima, uz vašarske pesme, a u kojima je bio najčešće opevan život mladih.
Za slikovnicu se može reći da je to knjiga za decu jaslenog i predškolskog uzrasta. To je prva knjiga koju dete uzima u ruke, a ispisana je slikama. U početku zamenjuje igračku, jer deci jaslenog uzrasta listanjem , hvatanjem, služi i za razvoj motorike i za vežbe senzorike, uočavanjem oblika, sličnosti, razlika, a svoj deci doškolskog objašnjava stvarnost i uvodi ih u svet mašte. Govori slikom, jezikom koji nije potrebno prevoditi.
Slikovnica treba da približi najmlađeg čitaoca književnom tekstu, muzičkoj i likovnoj umetnosti.
Prva stvar je reč u slikovnici, nakon nje ide prilog kao ilustracija, a u novije vreme reč i sliku prati muzika i pesma.
Slikovnica se piše kao izvorni tekst sa realnim ali maštovitim sadržajem, mada je većina slikovnica sačinjena na osnovu teksta iz usmene ili umetničke književnosti.
Slika govori sve jezike sveta, jer može svako dete da je čita. Veoma je važna korelacija između govornog i likovnog izražavanja u radu s decom. Dete će na taj način likovno da opiše ono što je zapamtilo od priče.
Ilustracija tekstova pomaže da se shvati ono što se propusti čitanjem.
Slika vizuealizuje, savladava, konzervira vreme i prostor, pružajući doživljaj celine i detalja. Uz pomoć slika se i sam sadržaj lakše i bolje razume, lakše se interpretira, improvizuje, dramatizuje sadržaj nekog dela.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari