Odlomak

Cilj i zadaci
Cilj nastave hemije u gimnaziji je razvoj domenskih hemijskih znanja, tehničko-
tehnoloških znanja, razvoj opštih kognitivnih sposobnosti i komunikacijakih
sposobnosti, kao prirpema za dalje univerzitetsko obrazovanje i osposobljavanje za primenu
hemijskih znanja u svakodnevnom životu, rešavanje problema u novim i nepoznatim
situacijama i razvijanje odgovornog odnosa prema sebi, drugima i životnoj sredini.
Zadaci nastave hemije su da učenici:
 razviju hemijsku naučnu pismenost i sposobnost komunikacija u hemiji;
 osposobe se za pretraživanje hemijskih informacija primenom savremenih
informacionih tehnologija;
 ovladaju osnovama naučnog metoda u hemiji i shvate značaj hemijskog eksperimenta
kao primarnog izvora znanja i osnovnog metoda saznavanja u hemiji;
 razumeju pojave i procese u prirodi sa aspekta hemijskog izučavanja;
 razumeju odnos uslovljenosti svojstava supstnci njihovom strukturom;
 razumeju uslovljenost svojstava hemijskog sistema njegovim kvalitativnim sastavom i
kvantitativnim odnosom njegovih komponenti;
 primenjuju osnovne hemijske koncepte ( korpuskularni koncept, koncept održanja
materije, koncept ravnoteže, koncept razvojnosti hemijskih teorija) za tumačenje hemijskih
struktutura i procesa:
 ovladaju osnovnim tehnikama laboratorijskog rada;
 razumeju značaj hemijske proizvodnje za savremeno društvo;
 razumeju značaj hemije za različite savremene tehnologije;
 razviju svest o povezanosti hemije u sistemu prirodnih nauka sa tehničko-
tehnološkim, socio-ekonomskim i društvenim naukama;
 budu osposobljeni za zaštitu od potencijalnih rizika u hemiji i nauče da adekvatno
reaguju pri nezgodama u hemijskoj laboratoriji i svakodnevnom životu;
 razumeju značaj hemije i hemijske proizvodnje za održivi razvoj;
 razviju odgovoran stav prema korišćenju supstanci u svakodnevnom životu i
profesionslnom radu;
 razviju osetljivost za probleme i sposobnost rešavanja problema , logičko i kritičko
mišljenje;
 razviju odgovornost, sistematičnost, preciznost u radu i pozitivan stav prema
učenju;
 razviju svest o sopstvenom znanju i potrebi za permanentnim hemijskim obrazovanjem;
 unaprede saradnju i timski rad.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Hemija -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Hemija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Hemijski fakultet  

Više u Hemija

Više u Skripte

Komentari