Odlomak

SWOT analiza (engl. SWOT analysis, njem. SWOT-Analyse) je kvalitativna analitička metoda kojom se ocenjuju elemenate u okviru četri polja analize (mogućnosti, ograničenja, prednosti, nedostaci) procenjuju jake i slabe strane, pogodnosti i problemi razmatranog predmeta ili pojave. Može se koristiti u proceni podobnosti prostornih i tržišnih preduslov za razvoj nekog prostora ili podobnosti i stanja postojeće ponude u odnosu na tržište potražnje, kao i za određena marketinška istraživanja i sl.
Kod toga treba respektovati činjenicu da se radi o subjektivnoj proceni elemenata analize, bez upotrebe neophodnih analitičkih i metodoloških instrumenata. SWOT analiza predstavlja metodu pomoću koje se ocenjuje strategija preduzeća i uključuje četiri ključna faktora: snage (strengths), slabosti (veakness), šanse (opportunities) i pretnje (threaths). Snage i slabosti predstavljaju unutrašnje karakteristike preduzeća (biznisa), dok šanse i pretnje dolaze iz okruženja. Bazira se na sakupljenim i analiziranim podacima tokom istraživanja tržišta. Pomoću SWOT analize se identifikuju i uzimaju u obzir ključni faktori u trenutku plasiranja novog proizvoda/ usluge na tržište. Namijenjen je oceni kompatibilnosti sposobnosti kompanije sa okolišnim uslovima kompanije.
SWOT analiza nastoji da identifikuje poslovnu strategiju koja će najbolje iskoristiti snage i minimizirati slabosti, iskoristiti mogućnosti i smanjiti pretnje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 13 stranica
  • BEZBEDNOSNA ANALITIKA Prof. dr Božidar Forca
  • Školska godina: Prof. dr Božidar Forca
  • Seminarski radovi, Skripte, Bezbednost
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET UNION - Fakultet za pravne i poslovne studije dr Lazar Vrkatić  

Više u Bezbednost

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari