E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 08. septembar 2020. Prijavi dokument
Tokom proteklih decenija postali smo svedoci sve većeg porasta agresivnosti i nasilja kako u porodici, tako i u domu učenika. Mnogobrojni primeri iz svakodnevnog života nam ukazuju na pojavu agresivnosti među učenicima, a mediji često izveštavaju o surovim tučama i razračunavanju u školama. Na žalost, sa razvojem informacijskih tehnologija, među učenicima je nastao trend da snimaju tuče između vršnjaka i zatim da ih postavljaju na razne sajtove poput Uoi Tise, Rasesook. Nasilje između učenikaje rasprostranjeno u školama širom sveta i poprimilo je, čini se oblike pandemije. Nasilje se javlja u svim etapama školovanja i u svim sredinama. Žrtve nasilja su istovremeno i učenici i nastavnici, kao i drugi članovi obrazovnog sistema, a oni koji uzrokuju ili podstiču nasilje se nalaze vrlo često u školi ili u njenoj neposrednoj sredini. Mnoga istraživanja pokazuju da je nasilje u vaspitno – obrazovnim ustanovama podjednako zastupljeno kako u svetu, tako i kod nas. Javlja se u urbanim i seoskim sredinama i suprotno utvrđenom mišljenju da su dečaci znatno više agresivniji od devojčica, istraživanja pokazuju da su i devojčice sklone agresivnom ponašanju isto kao i dečaci.
Baveći se proučavanjem problema nasilja i agresivnosti adolescenata, P. Brkić konstatuje da je većina dece u školama izložena fizičkom nasilju, ali i verbalnim pretnjama nasiljem, zatim zastrašivanju i unošenju nereda u odeljenje, koji izaziva mali procenat učenika, ali oni otežavaju normalno funkcionisanje života u školi i odvijanje procesa nastave i učenja.
Jako je zabrinjavajuće to što deca i omladina sve više koriste razna oružja (noževe, pištolje, bejzbol palice, metalne šipke itd.), u sukobima i tučama kao i porast grupnih i masovnih tuča, koje se sve češće završavaju tragično tj. smrtnim ishodom (Brkić, 1998).
Sredinom 2011. godine u javnosti je iscurela vest da su četrnaesto godišnjeg učenika osnovne škole u Nišu zlostavljali. U potresnom svedočenju pisalo se u medijima, koji su želi da skrenu pažnju na problem vršnjačkog nasilja, oni kažu da je Aleksa godinu dana trpeo maltretiranje u školi, kako od učenika tako i od nastavnika i direktorke. Čak osam puta bio je prebijen, imao je potres mozga, hematome, modrice po glavi i telu, povredu noge, primao je infuziju, lomili su mu naočare, a o svemu su bili obavešteni direktorka škole, psiholog, razredni starešina, školski policajac, Policijska uprava Niša… I niko ništa nije učinio da ga zaštiti.
„
Desetogodišnji dečak iz San Dijega na smrt je ubo 12-godišnjeg druga u grudi kuhinjskim nožem. Policija San Dijega je saopštila da se nekoliko dečaka igralo na kolskom prilazu porodičnoj kući kada su komšije čule jezive krike. Dvanaestogodišnji dečak je u krvi prevezen u bolnicu, ali je nažalost preminuo posle nepuna dva sata“ (ABC-njuzy).
Na žalost, postoje puno primera koji ističu agresivno i nasilničko ponašanje učenika osnovnoškolskog uzrasta. U ovo radu nastojaćemo da utvrdimo fenomen agresivnosti, kako i koliko učenici petog i osmog razreda ispoljavaju agresivnost, šta nastavnici misle o tome itd.
Namera nam je da objasnimo, obrazložimo i razgraničimo koji su uslovi i postupci agresivnosti kod učenika i adolescenata. Pri tome se oslanjamo na saznanja i tumačenja savremenih autora koji se bave ovim problemom i nalazima empirijskih istraživanja u u kojima je proučavan pojam agresivnosti. Značajno je istaći konstataciju da je agresivnost izražena kod učenika srednje škole, te da su pedagozi, vaspitači i praktičari u svom radu dužni da ovaj problem suzbiju pedagoškim delovanjem. U ovom radu pokušaćemo da predočimo i proučimo neka rešenja i postupke za koja verujemo da mogu da problem agresivnosti suzbiju.
Namera nam je da uvidimo neposrednu vaspitnu praksu i kroz empirijsko istraživanje utvrdimo nivo i stepen agresije i nasilja kod učenika. Verujemo da je izuzetno važno utvrditi u kojoj je meri i na koji način je isponjena agresija pre nego što se pristupi postupcima i metodama kojim se ona može kontrolisati i sprečiti.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.