Odlomak

U ovom radu razmatra se aktuelni pristup deci s autizmom i uticaj na inkluziju u procesu obrazovanja i vaspitanja. Prezentuje se činjenica da je povećan broj ove dece u vaspitno-obrazovnom procesu, opisuju njihove osobenosti/sposobnosti, prepoznaju potrebe i odgovor sistema. Predstavljamo rezultate istraživanja koje je imalo za cilj da utvrdi postojeće stanje, odnosno na koji način je sadašnji proces vaspitanja i obrazo- vanja usmeren na decu s autizmom. Da bi se ostvario postavljeni cilj bilo je potrebno: 1) utvrditi da li se karakteristike dece s autizmom identifikuju na ranom uzrastu, te koje forme rane intervencije i tretmana dobijaju; 2) u kojoj su meri nastavnici eduko- vani za rad sa decom s autizmom i da li primenjuju odgovarajuće metode rada; 3) koliko su roditelji upoznati sa savremenim pristupima i metodama rada s decom s autizmom, te kakva su njihova očekivanja; 4) u kojoj meri profesionalci poznaju i koriste odgovarajuće metode rada s detetom s autizmom. Istraživanje je sprovedeno u petnaest osnovnih ško- la i dva resursna centra, dva NVO, i obuhvaćeno trista devet ispitanika. S roditelji- ma i nastavnicima i nastavnicama su rađeni strukturisani upitnici, fokus grupe s profesionalcima, obavljena je analiza mišljenja psihologa za decu s autizmom. U nekoliko oblasti rada s decom s autizmom se preporučuju poboljšanja aktuelne prakse.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 12 stranica
  • Inovacije u nastavi -
  • Školska godina: -
  • Naučni radovi, Skripte, Obrazovanje
  • Crna Gora,  Podgorica,  UNIVERZITET CRNE GORE - Elektrotehnički fakultet u Podgorici   Иновације у настави, XXIX, 2016/2

Više u Naučni radovi

Više u Obrazovanje

Više u Skripte

Komentari