Odlomak

Uvod

Savremena ekonomija je nesumnjivo višestruko i višeslojno izuzetno složen sistem. Mehanizmi, nacin funkcionisanja, privredni tokovi, poslovni odnosi, jednom recju ukupan ambijent poslovanja cine jedan od aspekata slozenosti funkcionisanja savremene mešovite ekonomije. Paralelno, modernu ekonomiju opterecuju, daleko više nego sto je to ranije bio slucaj, odnosi izmedu privrednih i vanprivrednih subjekata. U uslovima takvog turbuletnog privredivanja nesumnjivo posebnu pažnju treba posvetiti analizi kao i odabiranju odgovarajucih kadrova za realizaciju postavljenih ciljeva organizacije. Kadrovanje kao jedna od funkcija menadžmenta zasniva se na poštovanju kako subjektivnih tako i objektivnih faktora, a sve u cilju što bolje realizacije posla, ali i zadovoljstva menadžmenta koji kreira ciljeve i usmerava zaposlene ka izvršavanju. Skladna koordinacija zadataka kao i harmonijski odnos u organizaciji jedan su od bitnih preduslova za opstanak privrednog subjekta na izuzetno turbulentnom kako domacem tako i inostranom tržištu. Uskladivanje interesa pojedinaca sa interesima organizacije kao i potpuna lojalnost zaposlenih izuzetno je zanimljiv, ali i odgovoran zadatak menadžera, pa u skladu sa istim velika mi je cast što cu naredne strane rada posvetiti upravo ovom problemu.

KADROVSKA POLITIKA PREDUZECA

Kadrovski faktor je kljuc za uspeh jednog preduzeca. To je najbolja investivcija za preduzece. Iznalaženje i zadržavanje kvalitetnih radnika pruža garanciju preduzecu za vece rezultate i postizanje dobiti. Kod izbora kadrova treba biti selektivan i tražiti maksimalne rezultate u radu, konstruktivnu agresivnost radnika, dobru obucenost i motivisanost radnika za rad u peduzecu. Kvalitetan odnos zaposlenih lojalnost zaposlenih radnika ne može se kupiti sa strane. U to se ulaže i to je prednost preduzeca u odnosu na konkurenciju. Dobar odnos menadžera prema radnicma je od velikog znacaja za preduzece. Analiza, popis, opis i obim posla je preduslov za prijem i zapošljavanje radnika. Specifikacija posla zaheva odredenu veštinu, znanje i obrazovanje, iskustvo kao i druge potrebne uslove za obavljenje posla, a za uzvrat preduzece može da dode do kvalitetnog kadra i ukoliko ima agresivnu propagandu, odnosno traži prave ljude za pravi posao. Nije poželjno da se zaposleni cesto menjaju, jer se time stvara loša reputacija za menadžera i za preduzece. Menadžer treba da traga za kvalitetnim kadrom, jer javno oglasavanje, odnosno konkurs, nepruža uvek zadovoljavajuce rezultate da bi se na osnovu prispelih molbi mogao izvršiti najkvalitetniji izbor.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari