Odlomak

Kuritiba je grad u Brazilu, u oblasti Panama, koji je poznat po zelenim površinama I jedan od retkih koji vodi brigu o životnoj sredini. Ovaj zeleni I humani grad je sve više privlačio stanovništvo. Zbog poljoprivredne mehanizacije, gradovi širom Brazila doživeli su brz rast sa migracijom ljudi iz ruralnih područja u urbane sredine. Usled nekontrolisanog povećanja stanovništva, Kuritiba postaje grad sa najvišom stopom rasta. 1970. godine on broji oko 600 000 stanovnika, dok se danas taj broj povećao na 1,7 milion stanovnika. Šira okolina grada broji preko 3 miliona stanovnika. U tim trenutcima priliva stanovništva nastaje problem saobraćajne mreže koja je bila haotična I nije bila dovoljnog kapaciteta. Kao odgovor na to, od 1940 do 1960 urbanisti započinju proces stvaranja urbanog master plana, koji je uključivao izgradnju sistema javnog prevoza. Između ostalog, ovaj master plan je trebalo je da obezbedi ekonomsku podršku urbanom razvoju stvarajući industrijske zone. Podsticana je lokalna samodovoljnost obezbeđivanjem podjednakog obrazovanja, zdravstvene zaštite, rekreacije I parkova svim gradskim naseljima. Kako bi se ovo postiglo, saobraćajni plan je morao biti integrisan u planiranje korišćenja zemljišta, pošto su po prirodi bili projektno neodvojivi. Prilagodljivost u upravljanju I korišćenju omogućeni su raznolikim scenarijima budućnosti. Glavna karakteristika projekta bio je njegov sistem prevoza. Bilo je neophodno rešiti problem saobraćajne mreže I omogućiti javni prevoz koji je dostupan masama. Prvobitno se urbanistički plan zasnivao na izgradnji metroa, ali kako finansijska sredstva nisu dozvoljavala izgradnju takve infrastrukture, saobraćajna mreža ogledala u autobusima praktičnog, ekonomičnog I jednostavnog sistema, koji su relativno jeftini za korišćenje I održavanje. Zbog svoje brzine, tačnosti I posebnih saobraćajnih traka transportni sistem je u Kuritibi poznat kao površinski metro. U skladu sa ovim zelenim gradom, autobusi su ekološki efikasni I ne zagađuju vazduh. Integrisanu mrežu javnog prevoza održava 2.100 autobusa. Autobusi putuju svaki dan duž trasa raspoređenih između 385 različitih linija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Arhitektura

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari