Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Bankarstvo/Finansije
Objavio studenti.rs 28. septembar 2018. Prijavi dokument
Kao proizvod ljudske svesti, potrebe i nužnosti, kvalitet u opštem smislu, postoji koliko i ljudska vrsta, sa svojevrsnim specifičnostima istorijske razvijenosti društva, potreba ljudi na određenom prostoru i ekonomske razvijenosti u određenom istorijskom trenutku.
Dakle, određene vrednosti koje se u društvenim tokovima utvrde i prihvate kao nivo koji se treba postići u društvenim tokovima – u svim sferama ljudskog života, označen je jednim opštim imenom – kvalitet. Specifičan je za različita društva, za civilizacije i ljudske zajednice koje su se autonomno razvijale na određenom geografskom prostoru i prirodnom okruženju, na koje je najviši uticaj imao nivo razvoja ljudske svesti. Tako se može reći da do XVIII veka, do početka industrijalizacije, nije postojao ujednačen i opšte prihvaćen nivo nekih vrednosti – kao standarda za kvalitet. Postojale su određene društvene norme kojima su regulisane sve društvene pojave i tokovi, pri čemu skoro ništa nije imalo pravu vrednost (osim povlaštenih), gde su i ljudi smatrani bezvrednim i kao roba za trgovinu.
Menjanje takvog društvenog ambijenta, započelo je u periodu industrijalizacije: izumom prvih strojeva u manufakturnoj, a kasnije i industrijsoj proizvodnji, izumom parne mašine – lokomotive kao napretka u rudarskoj indurtriji, što je iniciralo masovni razvoj u cilju unapređenja svih grana privrede, posebno industrije, građevinarstva, trgovine, zanatstva. Vremenom su se sve grane proširivale, pa i tržište, što je dovelo do potrebe utvrđivanja odrđenih nomi za pojedine, a kasnije i sve proizvode i usluge u javnoj prodaji – na tržištu. Tim normama su definisani: izgled, osobine, sadržaj i druge specifičnosti tih proizvoda kao nužnosti, koje mora da poseduje određeni proizvod kako bi bio u prodaji – na tržištu, što je predstavljalo i prve standarde za kvalitet proizvoda.
Daljim razvojem ekonomije i tehnologije u celini, nastala je nužna potreba širenja tržišta (zbog zasićenosti lokalnih tržišta). Razvijene kompanije i društva, u cilju kontrolisanja tokova na tržištu, utvrđivale su standarde kvaliteta proizvoda i usluga. To je rezultiralo potrebom proučavanja mogućnosti razvoja i uticaja na proizvodnju, učinkovitost rada i kvalitet proizvoda: tehnološkim razvojem, automatizacijom, organizacijom rada, stručnošću, smanjenjem troškova proizvodnje, a sve u cilju opstanka na konkurentskom tržitu proizvoda i usluga i zadovoljenju kupaca. Tako je danas, za svaku od ovih specifičnosti, razvijena naučna disciplina, čija dostignuća doprinose razvoju i utvrđivanju najviših standarda kvaliteta u proizvodnji proizvoda i usluga, koje opet kontrolišu i diktiraju ekonomski najrazvijenija društva, najsofisticiranije i najrazvijenije kompanije.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.