Odlomak

 

Tokovi savremenog poslovanja preduzeća zahtevaju planirano, organizovano i kontrolisano poslovanje. Osnov uspeha svakog preduzeća je definisan cilj poslovanja. Da bi se došlo do ostvarenja cilja neophodno je planiranje i organizovanje poslovanja, kao i kontrola istog. Plan poslovanja se postavlja za određen vremenski period. Kvantitativno predstavljanje poslovnog plana izraženo planiranim finansijskim vrednostima naziva se budžet. Finansijsko planiranje za budućnost na osnovu postavljenih poslovnih ciljeva je budžetiranje.
Dakle, jedna od ključnih upravljačkih odluka, a u isto vreme i tehnika predviđanja, instrument planiranja i kontrole je budžet. Reč budžet vodi poreklo od reči budget iz srednje Engleske koja označava kraljevsku torbu sa novcem namenjenim finansiranju javnih rashoda.
Ovaj finansijski plan poboljšava efikasnost poslovanja, obezbeđuje preduzeću dugotrajni opstanak, pravi vezu između ljudskih resursa i ljudskog ponašanja kako bi se ostvarili postavljeni ciljevi.
Budžetiranje – izrada finansijskog plana poslovanja se odvija u tri faze:
1. Planiranje – predstavlja fazu prikupljanja podataka i definisanja ciljeva za određeni vremenski period i odlučivanje po pitanju planiranih finansija (prihoda i rashoda);
2. Kontrola – to je redovno praćenje budžeta (uglavnom na mesečnom nivou) tj. praćenje stvarnih prihoda i rashoda sa planiranim na početku perioda. Najčešće se to postiže putem urađenih izveštaja koji prikazuju razlike između planiranog i ostvarenog;
3. Revizija – vrši se krajem tekuće finansijske godine. Predstavlja priliku da se sagleda koliko su zadati planovi ostvareni, kao i za postavljanje novih parametara za sledeći poslovni ciklus. To je idealna situacija da organizacija sagleda na kojim poljima poslovanja treba poraditi i unaprediti ih u budućem poslovanju.

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari