Odlomak

                   Како би неки пословни систем остварио свој циљ, нису му потребни само разни ресурси. Кад имамо све потребне ресурсе и ако их ставимо заједно, они неће почети радити оно што нам треба из једноставног разлога што не знају шта требају радити.

Како би се ресурси почели искориштавати како нам је потребно, складно и ефикасно, потребна је њихова међусобна организација (овдје се мисли првенствено на функционални појам организације). Организација је потребна како би се помоћу онога шта имамо на располагању као могућности – потенцијал, остварио циљ. У њој је заправо садржана покретачка сила, иницијатива и преко ње она и дјелује.

Поставља се питање: како најбоље организовати пословни систем?    Одговори на ово питање су се проналазили од почетака пословних система. Након прихватања теорије система од стране научно-истраживачких кругова и њене потврде у пракси у свијету, она продире и у организацију пословног система као најбоља метода организовања пословног система и данас се практично сваки пословни систем организује на основи спознаја из подручја која ова теорија обухвата.    По теорији система, систем је све оно што има елементе који су међусобно повезани енергетским, материјалним и информацијским везама и имају своју сврху. По овоме и пословни систем је систем (наиме одатле и систем у његовом називу).

Сваки се систем може раставити на низ подсистема који имају неке подциљеве, па такви системи, радећи заједно, остварују циљ цијелог система.

 С тога, циљ пословног система се треба подијелити, рашчланити на низ подциљева које ћемо решавати појединим, за тај циљ направљеним, дијеловима система.

Ти поједини дијелови система се називају организационе јединице.

Како би остварили циљ(еве) пословног система, треба решавати задатке – подузимати радње које заједно својим извршавањем воде ка циљу.

Оперативне одлуке организационих јединица које су непосредно усмјерене на тржиште имају друкчији карактер и садржину у односу на одлуке које доноси оперативни менаџмент производних погона. Друкчији су проблеми производне функције у односу на маркетинг и финансијску функцију. То проистиче из различите улоге организационих јединица и пословних функција, која им је додијељена у оквиру подјеле рада на нивоу предузећа.Зато се и управљачке активности ових сегмената организационе структуре предузећа морају координирати и контролисати од стране топ менаџмента, како би се обезбедило јединство укупног пословања као сложеног процеса привређивања.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 17 stranica
  • Poslovna ekonomija /
  • Školska godina: 2023
  • Maturski Radovi, Bankarstvo/Finansije
  • Bosna i Hercegovina,  Bileca,  UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet   ЈУ CШЦ „Голуб Куреш“ БИЛЕЋА

Više u Maturski Radovi

Komentari