Odlomak

               Продајна функција припада хоризонталној диференцијацији функција. Хоризонтална диференцијација функција врши се према редосљеду извршења задатака у процесу репродукције, а то значи од обезбеђења средстава за улагања преко процеса производње до остварених резултата односно готови производа који се пласирају на тржиште и чијом наплатом се остварује укупан приход и добит.Носиоци сваког од ових задатака су посебни организациони делови и као такви представљају посебне функције.  Те функције су: набавка, производња, продаја, финансије. Продајна функција је најзахтјевнија функција у пословању неког подузећа. Основни задатци ове функције усмјерени су на продају свих оутпута које одређено подузеће производи те остварење профита уз најнижи могући ниво трошкова. Политика продаје увелико се разликује од подузећа до подузећа, а понајприје овиси о начину размишљања продајних менаџера. Продајни менаџери су особе које су задужене за креирање цјелокупне политике те притом морају анализирати све

учеснике и факторе који могу увелико поспјешити продају. Ти учесници и фактори могу бити интерни и екстерни. Интерни су они који су присутни у неком предузећу и на које менаџер продаје заједно са осталим запосленим може дјеловати. Екстерни фактори су они фактори који се налазе у непосредној околини предузећа и на које предузеће може дјеловати у нешто мањој мјери. Дакле и једни и други фактори имају важну улогу у постизању продајне ефикасности. Да би се реализовала продаја потребно је и добро познавати продајне документе од којих су најважнији: Упит, понуда, продајни налог, отпремница те излазни рачун. Сви ови документи неопходни су у продајном пословању. Продаја се данас у 21. вијеку развија енормно брзо и то понајприје захваљујући глобализацији, интернету те менаџменту знања. Продаја је назахтјевнија функција у предузећу и као таква плијени пажњу цјелокупне јавности. Појам продаје је врло комплексан, те постоје бројне дефиниције у њезином дефинисању. Исто тако свакако је врло важно приказати и историју продаје јер свима је познато да је цјелокупно човјечанство од самих почетака трговало. Свакако је важно уочити однсосно спознати значај и улогу продајне функције те њезине циљеве и задатке. Да би продајна функција успјешно функционисала мора да познаје тржиште, да прати продајне цијене, користи средства пропаганде, а најважнији је квалитет и асортиман производа који нуди за продају. Информације са тржишта пружају основ за доношење одлука о продаји како би се остварили најповољнији резултати. Организација система информација ствара услове за ефикасно одвијање продаје, за доношење одлука које ће имати најповољније економске посљедице, не само за продају већ и за предузеће у цјелини.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Poslovna ekonomija /
  • Školska godina: 2023
  • Maturski Radovi, Bankarstvo/Finansije
  • Bosna i Hercegovina,  Istočno Sarajevo i Istočna Ilidža,  UNIVERZITET U SARAJEVU Ekonomski fakultet   ЈУ CШЦ „Голуб Куреш“ БИЛЕЋА

Više u Maturski Radovi

Komentari